کد خبر: ۷۸۶۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
سامانه بارشی "مونبپنو" در چهارمحال و بختیاری

سیل در چهارمحال و بختیاری/ جاده‌ها مسدود و خودروها گرفتار شدند

رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بروجن با اشاره به بارش‌های شامگاه یکشنبه و جاری شدن سیل گفت: با کمک نیروهای امدادی این جمعیت، ۴۰ خودرو گرفتار در سیلاب جاده بروجن به خوزستان در محدوده تونل الغدیر نجات پیدا کردند. براساس پیش‌بینی هواشناسی بارش‌ها تا روز چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد اما شدت آن برای روزهای شنبه و یکشنبه اعلام شده بود.
سیل در چهارمحال و بختیاری/ جاده‌ها مسدود و خودروها گرفتار شدند
آفتاب‌‌نیوز :

سعید عباسیان شامگاه یکشنبه تاکید کرد: به‌دنبال فعالیت سامانه بارشی "مونبپنو" ریزش کوه اطراف تونل الغدیر در جاده بروجن به خوزستان و بسته شدن جاده، ۴۰ خودرو در دو طرف تونل الغدیر گرفتار شدند. بلافاصله پنج نفر امدادگران جمعیت هلال‌ احمر شهرستان بروجن در قالب یک گروه با یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو نجات از گدارکبک این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

عباسیان تصریح کرد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان بروجن با بهره‌گیری از تجهیزات انفرادی اقدام به بازکردن مسیر و انتقال سرنشینان خودروهای گرفتار در سیلاب به محل امن اطراف جاده کردند.همچنین به‌علت جاری شدن سیل در روستاهای شهرستان لردگان هم‌اکنون دو گروه امداد و نجات از جمعیت هلال‌احمر شهرستان بروجن به منظور امدادرسانی و پشتیبانی به لردگان اعزام شده‌اند.

سیلاب روز یکشنبه ۶ شهرستان چهارمحال و بختیاری را درگیر کرد

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم بارش‌های سیل‌آسا در این استان گفت: سیلاب روز یکشنبه شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، فارسان، اردل، کوهرنگ و بخش لاران شهرستان شهرکرد را درگیر کرده است.

خسرو کیانی شامگاه یکشنبه افزود: شدت بارش‌ها در جنوب و غرب استان گزارش شده و اگرچه تاکنون خسارت جانی در پی نداشته اما خسارت‌های مالی برجا گذاشته است. خدمات‌رسانی و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده برقرار است و با همت نیروهای ستادی قطعی آب، برق و گاز در هیچ یک از مناطق استان گزارش نشده و تنها برق در مناطقی از شهرستان لردگان قطع شده بود که مشکل به سرعت رفع شد.

کیانی با اشاره به وضعیت بحرانی مناطق عشایرنشین استان، تصریح کرد: تمام تلاش نیروهای امدادی براین است که تلفات جانی نداشته باشیم.

سیلاب تردد در محورهای ارتباطی ۳ شهرستان در چهارمحال و بختیاری را مختل کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سیلاب روز یکشنبه تردد در تونل الغدیر در محور ارتباطی لردگان به بروجن را مختل کرده و برخی محورهای فرعی و روستایی سه شهرستان لردگان، کوهرنگ و خانمیرزا نیز مسدود شده است.

روح‌الله غلامی شامگاه یکشنبه افزود: یک لاین از تونل الغدیر بازگشایی شده است و به زودی لاین دیگر نیز با تلاش راهداران بازگشایی می‌شود.

وی که به صورت میدانی در محل تونل الغدیر حضور دارد، تصریح کرد: با تلاش راهداران تمامی محورهای ارتباطی استان ظرف یک ساعت آینده بازگشایی می‌شود. در حال حاضر ۱۵ اکیپ راهداری مشغول بازگشایی محورهای ارتباطی استان هستند و تمام تلاش آنها حفظ جان مسافران و رفع انسداد محورهای ارتباطی است.

سیلاب ۲۳۰ روستای شهرستان لردگان را فراگرفت

همچنین فرماندار لردگان با اشاره به بارش شدید باران یکشنبه عصر در این شهرستان گفت: بارش‌های سیل‌آسای ۲۳۰ روستای شهرستان را درگیر کرده است و اگرچه تاکنون خسارت جانی گزارش نشده اما خسارت‌های بسیاری به زیرساخت‌های وارد کرده است.

رضا بابامیر ساطحی شامگاه یکشنبه افزود: هم اکنون باران سیل‌آسا در تمامی مناطق شهرستان در حال بارش است و ۱۴۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان را درگیر کرده است.در حال حاضر سیلاب در ۲۳۰ روستای شهرستان گزارش شده و بین ۱۰ تا ۹۰ درصد درگیری ایجاد کرده است و نیروهای امدادی در حال خدمات‌رسانی به مردم و مسافران هستند.: به بخش مرکزی، رودشت و منج خسارت‌های بسیاری وارد شده و تلاش نیروهای ستادی و امدادی حفظ جان مردم شهرستان است.

لردگان در ۱۷۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

۳۱ میلی‌متر بارندگی در خانمیرزا چهارمحال و بختیاری ثبت شد

 مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت سامانه جدید بارشی گفت: عصر روز یکشنبه ۳۱ میلی‌متر بارندگی در شهرستان خانمیرزا ثبت شد.

مهران چراغ‌پور شامگاه یکشنبه تاکید کرد: امروز عصر همچنین ۱.۵ میلی‌متر بارش در لردگان، ۴.۵ میلی‌متر در کوهرنگ، دو دهم میلی‌متر در فارسان و ۲.۲ میلی‌متر در شهرستان بن ثبت شد. میزان بارش‌های عصر یکشنبه در سورشجان شهرستان شهرکرد یک دهم میلی‌متر، در مال‌خلیفه شهرستان لردگان ۱.۲ میلی‌متر، در دوآب‌صمصامی کوهرنگ سه دهم میلی‌متر، در سردشت لردگان چهار میلی‌متر، بارده شهرستان بن یک دهم میلی‌متر و در بردبر ۱۲ میلی‌متر ثبت شده است. البته در نقاط دیگر چهارمحال و بختیاری به‌ویژه برخی قسمت‌های شهرستان‌های لردگان، شهرکرد و فارسان بارش‌های شدیدی خارج از ایستگاه‌های ثبت بارندگی بوده است.

چهارمحال و بختیاری از چهارشنبه هفته گذشته نیز به‌مدت چندین روز درگیر سیلاب مانسون بود.

در سیل گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه ارتباطی و ۴۰۰ دستگاه ابنیه فنی استان دچار حادثه شد که ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت را شامل شده است‌.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین