کد خبر: ۷۸۶۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
پیش‌بینی رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و گردوخاک در نقاط مختلف کشور تا پنج شنبه

هواشناسی ۱۷ مرداد ۱۴۰۱/ هشدار نارنجی برای ۱۰ استان

امروز در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هشدار نارنجی برقرار است.
هواشناسی ۱۷ مرداد ۱۴۰۱/ هشدار نارنجی برای ۱۰ استان
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس این هشدار در مناطق مذکور، رگبار و رعدوبرق، گاهی تگرگ و نیز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از مخاطرات این پدیده جوی است.

برای تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و هرمزگان نیز هشدار زرد صادر شده است.

به هموطنان توصیه می‌شود از نواحی حادثه خیز مانند حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

همچنین امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز ۱۷ مرداد و روز‌های آتی، گفت: از دیروز در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نوار شرقی خوزستان و شمال غرب فارس، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی کرده‌ایم. انتظار داریم که بیشینه شدت بارش‌ها در مناطقی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان باشد.

نقشینه همچنین گفت: امروز و فردا در نوار شمالی کشورمان و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی رگبار موقت خواهیم داشت که می‌تواند گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و نیز شمال فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در سه روز آینده انتظار داریم که در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر‌های همرفتی و رگبار موقت باران در ارتفاعات هرمزگان رخ بدهد.

نقشینه افزود: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشورمان به ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز ایران وزش باد شدید می‌شود با احتمال خیزش گرد و خاک و در این مدت خیزش گرد و خاک را روی کشور‌های همسایه غربی پیش‌بینی می‌کنیم که انتقال آن به بخش‌هایی از نوار غربی ایران دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه‌شنبه تا پنجشنبه با افزیش سرعت باد در نواحی شرق کشورمان هم برای این ناحیه رخداد طوفان و کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی می‌کنیم. امروز تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و در سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود. در پنج روز آینده شرق دریای عمان و از بعد از ظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین