کد خبر: ۷۸۶۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان؛ گرد و غبار و گرمای ۵۱ درجه

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع گرد و خاک از صبح روز سه شنبه در استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان؛ گرد و غبار و گرمای ۵۱ درجه
آفتاب‌‌نیوز :

بالابودن ضرایب ناپایداری و وقوع همرفت سبب خیزش گرد و غبار از صبح روز سه شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه در مناطق و ارتفاعات شمال شرقی، شرقی، جنوب شرقی استان خواهد شد.

به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، نوع مخاطره در بعدازظهر‌ها رگبار، رعدوبرق، احتمال ریزش تگرگ و سیالبی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در مناطق مستعد بویژه مناطق کوهستانی و در بقیه ساعات روز وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال برخاستن گردوخاک پیشبینی شده است.

همچنین اثر مخاطره احتمال آسیب به جاده‌های روستایی و پل ارتباطی، شکستگی درختان، صاعقه شدید، ریزش تگرگ و کاهش دید ناشی از گردوخاک واحتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیالب و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی پیشبینی شده است.

دراین اطلاعیه در توصیه به شهروندان آمده است: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق و تگرگ، وزش بادشدید و صاعقه، گردوخاک همرفتی بکار گرفته شود.

ثبت گرمای ۵۱ درجه سانتیگراد در آبادان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آبادان با ۵۱ و دهدز با ۲۲.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شد.

محمد سبزه زاری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته حداکثر دمای اهواز ۴۸.۹ و حداقل ۳۴.۵ درجه سانتیگراد ثبت شد. در بررسی نقشه‌های هواشناسی تا اواخر هفته جاری بویژه در نیمه شرقی جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در این ایام در بعد از ظهر‌ها به دلیل شاخص‌های بالای ناپایداری احتمال وقوع رگبارو رعدوبرق، تندباد‌های لحظه‌ای (در مناطق و ارتفاعات شرقی، جنوب شرقی و شمال شرقی)، وزش باد‌های متوسط گاهی تندباد‌های لحظه ای، خیزش گردوخاک محلی (بویژه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی) وجود دارد.از امروز تا اواخر هفته جاری وقوع دما‌های ۵۰ درجه و بالاتر در اغلب نقاط استان پیش بینی می‌شود و موج گرما تا اوایل هفته آینده در سطح استان تداوم دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین