کد خبر: ۷۸۶۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

طرح مبارزه با تغییرات اقلیمی و کاهش قیمت دارو‌ها در سنای آمریکا تصویب شد

مجلس سنای آمریکا روز یکشنبه طرح ۴۳۰ میلیارد دلاری مبارزه با تغییرات اقلیمی، کاهش قیمت داروها، و افزایش مالیات برخی شرکت‌ها را تصویب کرد. تصویب این طرح پیروزی بزرگی برای جو بایدن محسوب می‌شود و دموکرات‌ها امیدوارند شانس آن‌ها برای حفظ کنترل کنگره در انتخابات پیش رو را تقویت کند.
طرح مبارزه با تغییرات اقلیمی و کاهش قیمت دارو‌ها در سنای آمریکا تصویب شد
آفتاب‌‌نیوز :

«قانون کاهش تورم» پس از ماراتن ٢٧ ساعته مناظرات میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و با رای سرنوشت‌ساز کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری و رئیس سنا، با ۵۱ رای موافق در برابر ۵٠ رای مخالف به تصویب رسید.

این طرح اکنون برای تصویب به مجلس نمایندگان فرستاده می‌شود و پس از تصویب احتمالی در روز جمعه، با امضای جو بایدن به قانون تبدیل خواهد شد.

طرح مورد نظرد خواستار بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری ایالات متحده برای مقابله با تاثیرات تغییرات اقلیمی است و ٣٧٠ میلیارد دلار را به تقویت انرژی پاک تخصیص می‌دهد و شهروندان آمریکایی را به خریدن اتومبیل‌های برقی تشویق می‌کند.

این طرح همچنین برای اولین بار در تاریخ آمریکا به دولت این کشور اجازه می‌دهد بر سر کاهش قیمت داروها برای افراد سالخورده و نیز گسترش یارانه‌های بیمه سلامت با شرکت‌های داروسازی مذاکره کند.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا، تصویب این طرح توسط سنا را تاریخی خواند و گفت لایحه مزبور آمریکا را برای دهه‌ها تغییر خواهد داد.

در مقابل، جمهوری‌خواهان با تکیه بر این استدلال که این طرح به تورم رسیدگی نمی‌کند، آنرا یک اقدام چپ‌گرایانه برای از بین بردن فرصت‌های شغلی می‌دانند که ممکن است مانع رشد اقتصادی و افزایش خطر رکود شود.

میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا، با انتشار بیانیه‌ای دموکرات‌ها را به بی‌توجهی به نیازهای اقشار کم‌درآمد آمریکایی متهم کرد و گفت طرح مزبور همچنین سبب تداوم آشفتگی در مرزهای جنوبی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین