کد خبر: ۷۸۶۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

ترامپ از ژنرال‌های ارتش می‌خواسته مثل "نازی‌های وفادار به هیتلر" با او رفتار کنند

بر اساس مطالب یک کتاب جدید، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد دونالد ترامپ مایل بوده که با او مانند یک دیکتاتور رفتار شود و مکرراً با رهبران نظامی کشورش مناقشه پیدا می کرده و ناآگاهی او از تاریخ بی حد و حصر بود.
ترامپ از ژنرال‌های ارتش می‌خواسته مثل
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه رولینگ استون نوشت، جای تعجب نیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تلاش برای توضیح دادن درباره "وفاداری مطلق" مورد انتظارش از ژنرال‌های ارتش آمریکا به جنگ جهانی دوم متوسل شد.

نشریه نیویورکر بخشی از یک کتاب جدید نگارش یافته از سوی پیتر بیکر، خبرنگار نیویورک تایمز و سوزان گلیسر، خبرنگار نیویورکر را با موضوع "چالش‌های رهبران نظامی با دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری او" منتشر کرد.

بر اساس بخشی از متن این کتاب با نام "تفرقه افکن: ترامپ در کاخ سفید،۲۰۱۷-۲۰۲۱" دونالد ترامپ یک بار با جان کلی، رئیس دفتر دولتش به بحث در خصوص آنچه که "بی وفایی ژنرال‌های ارتش آمریکا به خودش" تلقی کرده، پرداخته است. ترامپ بر اساس این متن خطاب به جان کلی اظهار کرد: شما ژنرال‌های "لعنتی" چرا نمی‌توانید مثل ژنرال‌های آلمانی باشید؟

کلی پاسخ داد:"کدام ژنرال‌ها؟"

ترامپ گفت: ژنرال های آلمانی در زمان جنگ جهانی دوم.

کلی سپس به رئیس جمهور سابق آمریکا تلاش‌های نافرجام ترور علیه هیتلر توسط زیردستانش را یادآوری کرد و به او گفت: آیا می‌دانید که آنها سه بار سعی کردند هیتلر را بکشند و تقریباً داشتند موفق می‌شدند؟

اما ترامپ با نظر او مخالفت کرده و گفت: نه، نه، نه، آنها کاملاً به او وفادار بودند.

ترامپ در عین حال در پاسخ به یک درخواست نشریه نیویورکر از وی برای اظهارنظر در خصوص این مطلب، گلایه‌های قبلی خود را از مقامات نظامی وقت آمریکا که با آنها سرو کار داشت تکرار کرد.

او گفت: اینها افراد بسیار بی‌استعدادی بودند و وقتی متوجه شدم به آنها اتکا نکردم، به ژنرال‌ها و دریاسالارهای واقعی در داخل سیستم تکیه کردم.

ترامپ پیشتر نیز از بابت ابراز ارادتش به دیکتاتورها مورد توجه قرار گرفت. او در سال ۲۰۱۸ از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تمجید کرد و گفت که می‌خواهد مردم کشورش با او همان رفتاری را داشته باشند که مردم کره شمالی با این رئیس سرکوبگر دولت کشورشان دارند.

ترامپ به فاکس نیوز گفت: او رئیس یک کشور است، منظورم این است که او یک رئیس قوی است، اجازه ندهید کسی چیز دیگری فکر کند. او وقتی سخنرانی می‌کند مردمش نشسته و به حرف‌های او توجه می کنند. من از مردم کشور خودم می‌خواهم که همین کار را بکنند.

بر اساس گزیده مذکور از این کتاب، ترامپ چندین مورد اظهار نظر جنجالی دیگر مطرح کرد، از جمله اینکه او خواستار آن شد که هیچ کسی از جامعه کهنه سربازان مجروح در جنگ در رژه یادبود شرکت نکنند.

ترامپ به کلی گفت: ببین، من هیچ مردِ زخمی‌ای در رژه نمی‌خواهم. این برای من خوشایند نیست.

کلی پاسخ داد: آنها "قهرمانان" ما هستند. در جامعه ما، تنها یک گروه از مردم وجود دارند که قهرمان‌تر از آن‌ها هستند و آن کسانی هستند که در گورستان آرلینگتون دفن شده‌اند.

ترامپ تکرار کرد: من آنها را نمی‌خواهم. این برای من خوشایند نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین