کد خبر: ۷۸۶۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
رضازاده مطرح کرد

آمادگی ایران برای حل اختلافات داخلی بین جناح ها و احزاب عراق

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که رفع اختلافات داخلی به نفع مردم عراق است، دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که برای حل اختلافات داخلی بین جناح ها و احزاب عراق نقش مثبتی ایفا کند.
آمادگی ایران برای حل اختلافات داخلی بین جناح ها و احزاب عراق
آفتاب‌‌نیوز :

یعقوب رضازاده در تحلیلی از تحولات اخیر در عراق گفت: وضعیت کشور عراق به صورت عمومی نگران کننده نیست. عراق ارتباط خوبی با ما از نظر سیاسی، دیپلماسی و اقتصادی دارد. بطوریکه برای سفر اربعین هم تمهیدات لازم از طرف مسئولان دولت جمهوری اسلامی و مسئولان عراق گرفته شده است.

وی با اشاره به حضور طرفداران مقتدی صدر در پارلمان عراق گفت: حضور طرفداران مقتدی صدر در مجلس عراق مربوط به تحولات داخلی این کشور است. این اختلافات از طریق ارتباط دوستانه و صمیمانه بین احزاب و جناح های مختلف رفع می شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: اگر اختلافات رفع نشود به نفع دولت، حاکمیت و مردم عراق نیست. دولت جمهوری اسلامی آمادگی دارد برای حل اختلافات داخلی بین جناح ها و احزاب عراق نقش مثبتی ایفا کند.

رضازاده در پایان گفت: دشمنان و کشورهای خارج از منطقه به خصوص آمریکا و اسرائیل به دنبال بهره برداری از این اختلافات هستند پس نباید سوژه ای برای دشمنان مردم عراق ایجاد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین