کد خبر: ۷۸۶۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

روسیه صد‌ها موشک «هیمارس» و «هویتزر» اوکراین را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه از حمله موفق به انبار نگهداری دو نوع موشک پیشرفته ارتش اوکراین در مرکز این کشور خبر داد.
روسیه صد‌ها موشک «هیمارس» و «هویتزر» اوکراین را منهدم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد ارتش این کشور یک انبار مهمات را در نزدیکی شهر «اومان» منهدم کرده است. گزارش‌ها حاکی است این انبار محل نگهداری موشک‌های «هایمارس» و «هویتزر» ساخت آمریکا نگهداری می‌شد، منهدم کردند.

سخنگوی این وزارتخانه در نشست خبری روزانه خود گفت که بیش از ۳۰۰ راکت را در این حمله منهدم کرده است.

کی‌یف از ورود موشک های پیشرفته و دوربرد هایمارس از ایالات متحده به عنوان یک تغییر دهنده احتمالی بازی استقبال کرده است، در حالی که مسکو غرب را متهم کرده که با تسلیح اوکراین باعث تشدید درگیری‌ها شده است.

بعد از آمار پنتاگون درباره کمک‌های میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، واشنگتن از اختصاص بودجه چند میلیاردی دیگر به این کشور خبر داد.

بر این اساس، دولت آمریکا دوشنبه اعلام کرد که ۵.۵ میلیارد دلار حمایت نظامی دیگر به اوکراین خواهد فرستاد تا به این کشور کمک کند که با تهاجم روسیه مقابله کند. اداره توسعه بین‌المللی آمریکا با اعلام این خبر گفت که کمک مالی ۴.۵ میلیارد دلاری نیازهای فوری دولت اوکراین از جمله پرداخت‌های حقوق بازنشستگی، رفاه اجتماعی و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را تامین می‌کند و کل کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف را به ۸.۵ میلیارد دلار می‌رساند.

این سازمان خبر داد که این کمک مالی که با وزارت خزانه‌داری آمریکا از طریق بانک جهانی هماهنگ شده است، به صورت اقساطی به دولت اوکراین می‌رسد و با پرداخت ۳ میلیارد دلار در ماه آگوست آغاز می‌شود.

روسیه از پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه بارها درباره توسعه ناتو در اروپا به ویژه مرزهای خود هشدار داده است. روسیه بر این باور است که به دلیل سیاست خصمانه و روس‌هراسی بحران کنونی اوکراین روی داده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیشتر گفته بود که مسکو برای پاسخ گفتن به تحرکات ناتو و گسترش این ائتلاف نظامی غربی به سمت شرق، گزینه‌های مختلفی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین