کد خبر: ۷۸۶۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
مشاور دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین:

دو سوم کشور‌ها حامی یا همکار روسیه هستند

یک مقام دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین می‌گوید دو سوم کشور‌ها یا حامی روسیه هستند و یا با این کشور همکاری می‌کنند.
دو سوم کشور‌ها حامی یا همکار روسیه هستند
آفتاب‌‌نیوز :

«میخائیل پودولیاک»، مشاور دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین گفته شمار زیادی از کشورها یا مواضعی در حمایت از روسیه دارند و یا علی‌رغم تحریم‌ها با این کشور همکاری می‌کنند.

​به گزارش ایتارتاس، این مقام اوکراین تصریح کرد: «ما می‌دانیم که دنیا جای همگنی نیست. بعضی از کشورها روسیه را به عنوان کشور متجاوز ثبت کرده و تحریم‌های شدیدی علیه این کشور وضع کرده‌اند.»

وی اضافه کرد: «با وجود این دو سوم کشورها یا خنثی هستند و یا همکاری‌های تجاری با این کشور را ادامه می‌دهند و یا اینکه حتی مواضع حامی روسیه دارند.»

این مقام اوکراینی که با رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد گفت دلیل این موضوع این است که آن کشورها از مدت‌ها پیش روسیه‌گرا بوده‌اند و از این طریق مزایایی به دست می‌آورده‌اند.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین