کد خبر: ۷۸۶۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

این علائم نشانه خطرناکی برای "کلیه‌ها" است!

یک متخصص کلیه با بیان اینکه مشکلات کلیه و نارسایی آن‌ها بدون علامت نیستند، گفت: شایعترین علامت در این زمینه خستگی وضعف و بی حالی است.
این علائم نشانه خطرناکی برای
آفتاب‌‌نیوز :

داریوش رییسی با اشاره به ضرورت مراقبت از کلیه‌ها، گفت: کلیه‌ها اعضای اصلی بدن هستند و هرگونه اختلال در عملکرد آن‌ها می‌تواند عواقب بدی برای سلامت افراد داشته باشد، در همین راستا نیاز است که هر شش ماه یا هر سال یکبار وضعیت سلامت آن‌ها بررسی شود.

وی افزود: برای بررسی سلامت کلیه‌ها انجام آزمایشات خون و ادرار و نیز آزمایشات تیروئید الزامی است.

رییسی خاطرنشان کرد: یکی از مهترین علائم برای نارسایی کلیه ها، وجود پروتئین در ادرار است که از طریق آزمایش ادرار تشخیص داده می‌شود.

رییسی در ادامه با بیان اینکه مشکلات کلیه بدون علامت نیستند، گفت: تصور بر این است که افراد تا زمان نارسا شدن کلیه‌ها علامتی ندارند که این تصور اشتباه است، چرا که شایعترین علامت نارسا شدن و مشکل ساز شدن کلیه ها، خستگی و ضعف و بی حالی است.

وی افزود: وقتی افراد صبح از خواب بیدار شده و بدون دلیل احساس خستگی و بی حالی دارند، نباید به سادگی از کنار این علائم بگذرند.

رییسی گفت: متاسفانه علائم مشکلات کلیه به تدریج و خفیف بروز کرده و همین امر موجب شده افراد به راحتی از کنار آن‌ها بگذرند.

این متخصص کلیه اظهار کرد: در کنار این علائم، هر گونه ورم در صورت و زیر چشم نیز علائم مهم دیگری هستند که نباید به سادگی از کنار آن‌ها گذشت.

رییسی گفت: کم خونی و بی اشتهایی هم علائم دیگری برای تشخیص مشکلات کلیه‌ها هستند.

این متخصص کلیه فشار خون را هم علامت دیگری بر وجود مشکلات کلیه دانست و افزود: متاسفانه بیشتر افرادی که فشار خون دارند به پزشک قلب و عروق مراجعه کرده و داروی فشار خون دریافت می‌کنند، درحالیکه ۶۰ درصد علت فشار خون به کلیه‌ها مرتبط است.

رییسی گفت: بسیاری از بیماران مبتلا به فشار خون علی رغم مصرف دارو همچنان با این معضل درگیر هستند، چرا که در نیمی از آن‌ها علت فشار خون به کلیه‌ها مربوط است و باید کلیه‌ها بررسی شده و تحت درمان قرار گیرند.

این متخصص کلیه یادآور شد: برخلاف تصور عموم، تکرر ادرار ارتباطی با مشکلات کلیه ندارد و عمدتا به عفونت‌های مثانه مربوط می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین