کد خبر: ۷۸۷۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

وزیر انرژی لبنان: مشخصات سوخت مورد نیاز خود را به تهران ابلاغ کرده‌ایم

وزیر انرژی لبنان با اعلام اینکه واردات سوخت از ایران کمک زیادی به لبنان در این مرحله سخت می‌کند تاکید کرد که ما منتظر پاسخ میقاتی هستیم تا اقدامات لازم را جهت تکمیل پرونده دریافت سوخت ایران انجام دهیم.
وزیر انرژی لبنان: مشخصات سوخت مورد نیاز خود را به تهران ابلاغ کرده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

«ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان در گفتگو با شبکه ال بی سی درباره پرونده سوخت این کشور اعلام کرد که عراقی‌ها مخالفتی با تمدید قرارداد صادرات سوخت به لبنان ندارند و موضع مثبتی در این زمینه داشتند. ما روی تمدید این توافق با عراق حساب باز می‌کنیم و این کار می‌تواند طی چند روز انجام شود. ما به دنبال یک توافق بزرگ با دولت عراق هستیم.

این وزیر لبنانی در ادامه به موضوع تمایل مسئولان این کشور برای دریافت سوخت ایران اشاره کرده و گفت، جمهوری اسلامی ایران خواستار تشکیل یک تیم برای بحث در این زمینه شده و ما منتظر پاسخ «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت به این پیشنهاد ایران هستیم.

وی افزود، واردات سوخت از ایران به ما کمک می‌کند تا از این مرحله سخت عبور کنیم و ما مشخصات سوخت مورد نیاز خود را از طریق وزرات انرژی به طرف ایرانی ابلاغ کرده‌ایم و در حال حاضر منتظر موضع و پاسخ میقاتی برای انجام اقدامات لازم هستیم.

چند روز قبل نیز نجیب میقاتی نشستی با «مجتبی امانی» سفیر ایران در لبنان برگزار کرد و دو طرف در این دیدار به بررسی مسئله واردات سوخت از ایران به لبنان و راه‌اندازی نیروگاه‌های این کشور پرداختند.

نجیب میقاتی مشخصات و شرایط سوخت مورد نیاز لبنان را به سفیر ایران ارائه کرد. مجتبی امانی نیز درباره سفر مقامات دولتی لبنان به ایران جهت مذاکره درباره این پرونده به شکل رسمی، با میقاتی بحث و گفتگو کرد.

اداره کل نفت لبنان نیز اعلام کرده که بخش فنی پرونده واردات سوخت از ایران را تکمیل کرده و بخش سیاسی آن در حیطه وظایف دولت است که باید هر تصمیمی را صلاح می داند در این زمینه بگیرد. اداره کل نفت آمادگی دارد تا این پرونده را در دستور کار خود قرار دهد.

در حالی چشم‌اندازی برای انتقال گاز و برق مصر و اردن به لبنان دیده نمی‌شود، اخیرا زمزمه‌هایی از درخواست‌ لبنانی‌ها و مسئولان این کشور برای دریافت سوخت ایران به گوش رسیده است. بارزترین مسئول لبنانی که طی چند روز گذشته این درخواست را مطرح کرد «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان بود که با اشاره به مانع‌تراشی‌های آمریکا در روند انتقال گاز و برق به لبنان اعلام کرد که قصد دارد برای صحبت درباره دریافت سوخت ایران به وزارت انرژی و نزد سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله برود.

سید حسن نصرالله نیز سه هفته گذشته در گفتگو با شبکه المیادین درباره این درخواست جبران باسیل اعلام کرد که حاضر است سوخت ایران را در اختیار نیروگاه‌های برق بگذارد اما دولت لبنان باید اعلام کند که این مسئله را پذیرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین