کد خبر: ۷۸۷۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳

خواهر رهبر کره شمالی، کره جنوبی را تهدید کرد

خواهر رهبر کره شمالی مدعی شد که شیوع ویروس کرونا در این کشور توسط کره جنوبی انجام شده است و به سئول در این خصوص هشدار داد.
خواهر رهبر کره شمالی، کره جنوبی را تهدید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با بیان اینکه برادرش در زمان شیوع کرونا در این کشور دچار تب بالایی شده بود، کره جنوبی را به انتشار ویروس کرونا در این کشور متهم کرد.

به گزارش یونهاپ، خواهر رهبر کره شمالی در نشست ملی اقدامات ضد همه گیری، مدعی شد که کره جنوبی دست به انتشار ویروس کرونا در این کشور زده و نسبت به این اقدام هشدار داد.

وی گفت: اگرچه اقدامات واکنشی زیادی در نظر گرفته شده است اما باید یک واکنش تلافی جویانه قوی انجام شود. اگر دشمن به اقدامات خطرناکی که می تواند ویروس را وارد کشور ما کند ادامه دهد، ما نه تنها ویروس بلکه مقامات کره جنوبی را نیز ریشه کن خواهیم کرد.

این در حالی است که رسانه های دولتی کره شمالی گزارش دادند که کیم جونگ اون رهبر این کشور با اعلام پیروزی در نبرد علیه ویروس کرونا، محدودیت هایی را که در این خصوص وضع شده بود لغو کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نوشت که کیم جونگ اون به طور رسمی پیروزی در کمپین اضطراری ضد همه گیری برای از بین بردن ویروس کرونای جدید که به قلمرو ما نفوذ کرده بود و محافظت از جان و سلامت مردم را اعلام کرد.

این در حالی است که پیونگ یانگ پیش از این اعلام کرده بود که هیچ کشوری حق ندارد این کشور را به دلیل در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای و دفاع از خودش سرزنش نماید چرا که این کشور عضو معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای نیست.

نمایندگی دائم کره شمالی در سازمان ملل متحد طی بیانیه ای اعلام کرد: پیونگ یانگ مدت هاست از معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای به عنوان بخشی از اقدام قانونی مندرج در مفاد این معاهده خارج شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین