کد خبر: ۷۸۷۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

آزادسازی صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان برای شناور‌های استان خوزستان از امروز تا اطلاع ثانوی آزاد شد.
آزادسازی صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان
آفتاب‌‌نیوز :

​فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید استان خوزستان اظهار کرد: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان برای شناورهای استان خوزستان از امروز پنجشنبه (20 مرداد 1401) تا اطلاع ثانوی آزاد و صید ماهی در این صیدگاه (بحرکان) ممنوع اعلام می‌شود.

ابوعلی با بیان اینکه همزمان با آزادسازی صید میگو، پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود، افزود: مجوز صید فقط برای لنج‌های صیادی در چهار شهرستان آبادان، خرمشهر و ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان هفت روز و قایق‌های هندیجان هفت روزه صادر می‌شود‌.

وی ادامه داد: همچنین صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه بحرکان ممنوع اعلام می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن براین تانک، سایبان،اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای تمام خدمه و شناورها و اندازه چشمه بدنه تور 50 میلیمتر توسط شناورهای صیادی متقاضی صید میگو را ضروری خواند.

وی تصریح کرد: تخلیه و حمل و نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر برحسن اجرای دستورالعمل ها خواهند بود و خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق دار استاندارد هستند.

ابوعلی یادآور شد: صیادان نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق صید در فرم های مرتبط به صورت تمام شماری هر سه روز یکبار به معاونت صید استان اقدام نمایند.

وی در پایان تاکید کرد: یگان حفاظت منابع، مدیران شیلات شهرستان‌ها، کلیه کارشناسان حوزه صید ناظر عملیات خواهند بود و با متخلفان برخورد قانونی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین