کد خبر: ۷۸۷۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹

قیمت طلا ثابت ماند

قیمت طلا امروز جمعه ثابت ماند و به چهارمین افزایش هفتگی متوالی خود رسید زیرا ضعف گسترده‌تر دلار با فشار ناشی از افزایش بازدهی خزانه داری و چشم انداز افزایش نرخ بهره آمریکا مقابله کرد.
قیمت طلا ثابت ماند
آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۱ و ۵۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۵ درصد افزایش به ۱۷۹۳ دلار و ۵۰ سنت رسید و این هفته نزدیک به یک درصد افزایش داشته است. قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷۹۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX می‌گوید: اساسا طلا در اینجا با عوامل متضادی مواجه است. از یک طرف، دلار آمریکا ضعیف‌تر استاما طرف دیگر معادله البته افزایش بازده است. دلار برای سومین کاهش هفتگی خود در چهار هفته گذشته تعیین شد که باعث کاهش قیمت طلا برای سایر دارندگان ارز شد.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در ماه جولای به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت. این یک روز پس از انتشار اخباری مبنی بر تغییر قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه جولای به دلیل کاهش قیمت بنزین منتشر شد.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در این باره می‌گوید: در حالی که داده های تورم ایالات‌متحده در حال حاضر پشت سر ما قرار دارد، تقریبا مانند آرامش پس از طوفان است و این باعث شده است که پس از یک دوره نوسانات چند روز پیش، محدوده‌های ارزها و کالاها محدود شود.

مری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت که در حالی که افزایش نیم درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر معقول است اما احتمال افزایش بیشتر برای مبارزه با تورم بسیار بالا وجود دارد.

قراردادهای آتی صندوق‌های فدرال رزرو اکنون با احتمال ۶۱.۵ درصد افزایش ۵۰ واحدی در ماه سپتامبر و ۳۸.۵ درصد احتمال افزایش ۷۵ واحدی قیمت گذاری می‌کنند.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است زیرا این امر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. با افزایش هزینه فرصت بر طلا، بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات‌متحده نزدیک به بالاترین حد خود در سه هفته گذشته بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهایهر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰.۳۴ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۵۴ دلار و ۷۴ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۲۷۱ دلار و ۹۵ سنت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین