کد خبر: ۷۸۷۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

کاهش سختگیری‌های بهداشتی در آمریکا علیه کرونا

در مجموعه دستورالعمل‌های تازه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، از شدت سختگیری‌های خود کاست و گفت دیگر لزومی به قرنطینه‌های سفت و سخت نیست.
کاهش سختگیری‌های بهداشتی در آمریکا علیه کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

CDC در بیانیه ای اعلام کرد: «قرنطینه دیگر برای افرادی که در معرض کووید-۱۹ هستند توصیه نمی‌شود، مگر در صورت اسکان در اماکن پرتجمع و پرخطر مانند مراکز اصلاحی، پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها و خانه سالمندان».

طبق دستورالعمل جدید صادر شده با گزارش هفتگی بیماری و مرگ و میر آژانس، دیگر تست روتین کرونا برای اکثر افرادی که علائم ندارند تجویز نمی‌شود. همچنین دیگر نیازی رعایت فاصله شش فوتی (دو متر) از دیگران نیست.

این تغییرات ناشی از این است که، با گذشت بیش از دو سال و نیم از شروع پاندمی، حدود ۹۵ درصد از آمریکایی‌های ۱۶ ساله و بالاتر سطحی از ایمنی جسمی را به دست آورده‌اند؛ حال این ایمنی یا در اثر ابتلا به ویروس حاصل شده است یا از طریق واکسیناسیون.

گرتا ماستی، اپیدمیولوژیست ارشد CDC و نویسنده‌ی این دستورالعمل، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «شرایط فعلی این بیماری همه‌گیر با شرایط دو سال گذشته بسیار متفاوت است».

استفاده از ماسک نیز فقط در مناطقی توصیه می‌شود که خطر ابتلا به بیماری در آن بالا باشد، بخصوص برای افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند.

البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای افرادی که تست کووید آنها مثبت است، تغییری نکرده و مثل سابق پابرجاست.

CDC پیش‌تر اعلام کرده بود که اگر با افراد واکسینه‌ نشده یا با افرادی که تست کوویدشان مثبت شده است، در تماس نزدیک بودید، باید حداقل پنج روز در خانه بمانید؛ اما اکنون این آژانس می‌گوید در صورت تماس با این افراد، قرنطینه‌ طولانی در خانه الزامی نیست، اما بهتر است که به مدت ۱۰ روز از ماسک‌های باکیفیت استفاده کنید و بعد از پنج روز تست بدهید.

این آژانس همچنان می‌گوید افرادی که نتیجه تست‌شان مثبت است، صرف نظر از اینکه واکسینه شده‌اند یا نه، باید حداقل پنج روز از دیگران دور باشند. با گذشت پنج روز، افراد اگر تب نداشتند می‌توانند به قرنطینه پایان دهند. همچنین استفاده از ماسک به مدت ۱۰ روز پس از بهبودی ضروری است.

ماستی گفت: «سطوح بالای ایمنی جمعیت عمومی به دلیل واکسیناسیون، ابتلای قبلی و بسیاری از ابزارهای موجود برای حفظ سلامت جامعه و حفاظت از افرادی که بیشتر در معرض خطرند، به ما این امکان را می‌دهد که بر محافظت از افراد در برابر بیماری‌های جدی‌تر ناشی از کووید تمرکز کنیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین