کد خبر: ۷۸۷۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

زلنسکی: اتحادیه اروپا نباید به "سوپرمارکت" روس‌های ثروتمند تبدیل شود

رئیس جمهوری اوکراین در درخواستی جدید از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا صدور ویزا برای اتباع روس را ممنوع کنند تا مانع از تبدیل شدن این بلوک به "سوپرمارکتی" باز برای ورود همگان شوند.
زلنسکی: اتحادیه اروپا نباید به
آفتاب‌‌نیوز :

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت: «این پیشنهاد من روس‌هایی را که به خاطر مقاومت در برابر سیاست‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آزادی و جانشان در خطر است، شامل نمی‌شود.»

وی در سخنرانی شبانه با اشاره به ویزاهایی که به دارنده اجازه دسترسی به منطقه بدون مرز شنگن را می‌دهد که شامل چندین کشور اتحادیه اروپا می‌شود، گفت: «باید ضمانت‌هایی وجود داشته باشد که قاتلان روسی یا همدستان تروریست‌های دولتی از ویزاهای شنگن استفاده نکنند.»

زلنسکی افزود: «همچنین ما نباید عقیده اصلی اروپا و ارزش‌های اروپایی مشترک‌مان را نابود کنیم. اروپا نباید به سوپر مارکتی تبدیل شود که این مساله که چه کسی وارد آن می‌شود اهمیت نداشته باشد و اصلی‌ترین مساله در آن این باشد که مردم فقط برای کالاهای خود پول بپردازند.»

زلنسکی برای نخستین بار در مصاحبه چند روز اخیرش با روزنامه واشنگتن پست درخواست ممنوعیت صدور ویزا را مطرح کرده و گفته بود، روس‌ها تا زمانی که فلسفه خود را تغییر نداده‌اند باید در جهان خود زندگی کنند.

این پیشنهاد زلنسکی هنوز حمایت بازیکنان اصلی اتحادیه اروپا را به دست نیاورده است. اما وی گفت که از حمایت کشورهای حوزه بالتیک و جمهوری چک که رئیس دوره‌ای فعلی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، دلگرم شده است. فنلاند نیز از این پیشنهاد حمایت کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این پیشنهاد زلنسکی را محکوم کرده و گفت: هرگونه تلاش برای منزوی کردن روس‌ها یا روسیه روندی است که هیچ دورنمایی ندارد.

زلنسکی همچنین گفت که با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان صحبت کرده و او را از حمله روسیه به اوکراین و «جنایات شنیع» روسیه مطلع ساخته است. وی افزود: ما از پاپ به خاطر دعاهایی که برای اوکراین کرد، ممنونیم. مردم ما به حمایت رهبران معنوی جهان که موظفند حقیقت را درباره اقدامات وحشتناکی که روسیه در اوکراین مرتکب می‌شود، به گوش جهانیان برسانند، نیاز دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین