کد خبر: ۷۸۷۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

تصاویر| مزرعه گل آفتاب گردان

یک مزرعه گل آفتابگردان یا گل آذرگون مانند آسمانی با هزاران خورشید است. گل آفتابگردان به وفاداری‌اش به خورشید مشهور است. این گل زیبا و چشم‌نواز همواره در جهت تابش خورشید چرخیده و به همان سمت رشد می‌کند.
تصاویر| مزرعه گل آفتاب گردان
آفتاب‌‌نیوز :

آفتابگردان‌ها گل‌های زیبا و بسیار قد بلند هستند که معمولاً به رنگ سفید یا زرد وجود دارد. شکوفه این گل‌ها در تابستان باز می‌شود و می‌توانید هزار تا چهار هزار دانه را در هر گل ببینید. گل ­های آفتابگردان بسته به انواع مختلف آن می ­توانند تا ارتفاع ۱ تا ۳ متر رشد کنند و دانه­‌های آن به عنوان یک میان وعده خوشمزه و لذت بخش قابل برداشت است. روغن‌های زیادی از آفتابگردان به دست می‌آید که می‌تواند جایگزینی خوشمزه برای کره باشد و همچنین می‌توان از مواد مغذی آن به طور روزانه استفاده کرد. گل آفتابگردان، عاشق نور و خورشید است.

اگر به چهره آن دقت کنید می‌توانید خورشید را در آن مشاهده کنید؛ همچنین برگ‌های گل آفتابگردان، ظاهری قلب شکل دارند و تمامی این موارد حاکی از عشق و لطافتی است که در گل آفتابگردان جریان دارد. همانند یک پرتوی خورشید در روز تابستانی گرم در گل آفتابگردان نیز تابش و درخشندگی نور پیداست. گل‌های آفتابگردان وقتی جوان هستند به هر سمتی که نور خورشید حرکت می‌کند، خم می‌شوند. وقتی گل آفتابگردان بالغ است و به سمت شرق متمایل شده، چون گرمای بیشتری می‌گیرد پس زنبور‌ها و حشرات بیشتری را برای گرده افشانی جذب می‌کند. وقتی گرده افشان‌ها به سمت گیاه آفتابگردان نمی‌آیند، این گیاه به وسیله چرخش و رسیدن به گرده، خود را گرده افشانی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین