کد خبر: ۷۸۷۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷

بازگشت دیپلمات‌های هند به کابل

هند اعلام کرد که تیمی از دیپلمات‌هایش را به سفارت خود در کابل برای تقویت روابط سیاسی اعزام کرده است.
بازگشت دیپلمات‌های هند به کابل
آفتاب‌‌نیوز :

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند اعلام کرد که تیمی از دیپلمات‌های این کشور برای تقویت روابط میان دو ملت هند و افغانستان به کابل اعزام شده‌اند.

وی افزود: هنوز تصمیمی برای اعزام سفیر به کابل گرفته نشده است.

وزیر خارجه هند ادامه داد: دیپلمات‌های که به دنبال تحولات اخیر از افغانستان شدند، مجدد به این کشور بازگشته و فعالیت خود را از سرگرفتند.

رئیس دستگاه دیپلماسی هند گفت: «تصمیم گرفتیم تیمی از دیپلماتها را برای انجام امور مهم از جمله کمک‌های بشردوستانه، کمک پزشکی، واکسن و طرح های عمرانی به افغانستان اعزام کنیم.»

وی اظهار داشت: به دنبال تحولات سیاسی در افغانستان و با توجه به روابط تاریخی میان دو کشور هند و افغنستان تصمیم به برقراری رابطه گرفتیم و به همین دلیل تاکنون 40 هزار تن گندم به مردم این کشور کمک کردیم.

این مقام هندی ادامه داد: با توجه به مشکلات کمک به از طریق خاک پاکستان به افغانستان ترجیح ما این است که از بندر چابهار ایران برای ارتباط و انتقال کالا استفاده کنیم.

پیش از این رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که هند با اعزام یک «تیم فنی» به سفارت خود در کابل، نمایندگی دیپلماتیک خود در افغانستان را از سرگرفته است.

به گزارش هندوستان تایمز، پس از سقوط دولت افغانستان، هند کنسولگری‌های خود در هرات، قندهار، جلال‌آباد و مزارشریف را به‌دلیل نگرانی امنیتی تعطیل و تمام دیپلمات‌ها و پرسنل امنیتی خود را خارج کرد.

این رسانه نوشته است که تماس‌های اخیر با طالبان چه در پشت صحنه و چه ملاقات‌های رسمی، راه را برای بازگشت مقامات هندی به کابل هموار کرد.

وزارت خارجه طالبان از اقدام هند برای تقویت نمایندگی سیاسی خود در کابل استقبال کرده و گفته است که این اقدام باعث تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور هند و افغانستان خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین