کد خبر: ۷۸۷۵۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

فرودگاه کابل نماد خروج آشفته آمریکا از افغانستان است

یک سال از خروج بی برنامه و شتابزده آمریکا از افغانستان می‌گذرد و در حالی که فرودگاه کابل به نماد این عقب نشینی فضاحت بار تبدیل شده، بازگشت فرودگاه به چرخه عملیاتی شدن کامل، برای احیای اقتصاد فروپاشیده افغانستان حائز اهمیت است.
فرودگاه کابل نماد خروج آشفته آمریکا از افغانستان است
آفتاب‌‌نیوز :

مقام های طالبان با گذشت یک سال از ورود به افغانستان، به عکاسان خبرگزاری فرانسه اجازه عکاسی از فرودگاه و مناطقی را دادند که سال گذشته درهم ریخته بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این فرودگاه اکنون با چند پرواز داخلی و خارجی به وضعیت عادی بازگشته اما حمایت قابل توجهی برای شرکت های هواپیمایی خارجی بزرگ لازم است تا برنامه کامل پروازی شان از این فرودگاه را از سرگیرند.

مقام های طالبان یک شرکت دایر در ابوظبی را مسئول نظارت بر خدمات مدیریت زمینی و تامین امنیت مسافران کرده اند.

مسئولیت کنترل ترافیک هوایی نیز با افغان های آموزش دیده توسط کارشناسانی از ازبکستان و قطر است.

یک سال پیش، دهها هزار مرد و زن و کودک برای خروج از افغانستان به این فرودگاه هجوم آوردند.

تصاویری از حمله جمعیت به هواپیماهای پارک شده، بالا رفتن از هواپیماها و چسبیدن برخی به هواپیمای باری ارتش آمریکا که در حال خروج از باند فرودگاه بود، در بولتن های خبری سراسر جهان منتشر شد و همه را در بهت و حیرت فرو برد.

هرج و مرج ناشی از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، در هیچ کجا به اندازه فرودگاه کابل مشهود نبود، جایی که جمعیت مردمی برای تخلیه با هر پروازی که به خارج از کشور انجام می شد، شتاب کردند.

عکاس خبرگزاری فرانسه آن زمان تصاویری از هراس و وحشتی را ثبت کرد که نماد عقب نشینی آشفته واشنگتن پس از دو دهه مداخله نظامی در افغانستان بود که پس از حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین