کد خبر: ۷۸۷۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵

بررسی مصوبه مجلس برای توسعه منطقه آزاد تجاری گیلان

مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری - صنعتی گیلان (انزلی) اعاده شده از شورای نگهبان در جلسه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد.
بررسی مصوبه مجلس برای توسعه منطقه آزاد تجاری گیلان
آفتاب‌‌نیوز :

هیئت عالی نظارت مجمع عصر روز شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ به ریاست دکتر محمدباقر ذوالقدر و با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد و لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی) اعاده شده از سوی شورای نگهبان را بررسی کرد.

این مصوبه مجلس پیش‌تر توسط هیئت عالی نظارت مجمع، مغایر بندهای ۱۱ و ۱۷ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شناخته شده بود که با اصلاحاتی در عنوان و متن برای تامین نظر شورای نگهبان مجددا در مجلس تصویب شد که هیئت عالی نظارت مجمع تغییرات و تبصره‌های مصوبه جدید را مورد بررسی قرار داد.

در پایان این جلسه، اعضای هیئت عالی نظارت با استماع نظر کارشناسان و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و معاونان وی و بحث و بررسی همه ابعاد و جوانب مساله چنین جمع بندی کردند که با وجود اصلاحیه اخیر مجلس، ایرادات هیئت عالی نظارت به قوت خود باقی است و مصوبه جدید با موارد دیگری از سیاست‌های کلی از جمله (بند۱۰ و ۲۵) سیاست‌های کلی نظام اداری و (بند۹) سیاست‌های کلی قانون‌گذاری و (بند۱۹) سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایر است.

در این جلسه سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد به همراه جمعی از معاونان خود، گزارشی از وضعیت مناطق آزاد و عملکرد و موانع و فرصت‌های این مناطق ارائه کرد و اعضای مجمع بر رعایت سیاست‌های کلی و قانون‌گذاری شفاف بر پایه اهداف اصلی تاسیس و توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین