کد خبر: ۷۸۷۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
تبلیغات

علت صدای زیاد مایکروفر ال جی موقع کار و نحوه رفع ایراد

صدای زیاد ماکروفر ال‌جی موقع کار می‌تواند آزار دهنده و نگران کننده باشد. در این مطلب، به علل روز این صدا و راهکار‌های رفع آن می‌پردازیم.
علت صدای زیاد مایکروفر ال جی موقع کار و نحوه رفع ایراد
آفتاب‌‌نیوز :

مایکروفر ال جی دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های مختلف است تا به شما در پختن غذا‌های مورد علاقه‌تان کمک کنند. با این حال، مانند همه مایکروفرها، با گذشت زمان، ممکن است قطعات آن خراب شوند یا از جای خود خارج شوند. این امر می‌تواند باعث ایجاد صدای زیاد مایکروفر ال جی موقع کار شود. نوع نویز، مکانی که از صدا آن می‌آید و اینکه آیا گرمادهی تحت تأثیر قرار می‌گیرد، به تشخیص مشکل کمک می‌کنند. اگر مایکروفر ال جی شما شروع به تولید صدا‌های بلند یا غیرعادی کرده است، برای رفع مشکل، ادامه این مطلب را بخوانید.

پیدا کردن عامل صدای زیاد مایکروفر ال جی موقع کار

در ادامه این مقاله از تعمیرگاه مجاز دیبا پشتیبان بعنوان نمایندگی مایکروفر ال جی به بررسی دلایل صدای زیاد مایکروویو ال جی می‌پردازیم. همانطور که می‌دانید، دستگاه‌های الکترونیکی از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند. بروز مشکل در هر کدام از این اجزاء، موجب به‌وجود آمدن صدای زیاد مایکروفر ال جی موقع کار و بروز اخلال در عملکرد دستگاه می‌شود. مهم‌ترین قطعات مایکروفر ال جی عبارتند از:

  • صفحه گردان
  • فن خنک‌کننده
  • مگنترون
  • دیود
  • موتور گرداننده

صفحه‌گردان و قطعات مرتبط با آن

ممکن است صفحه گردان، عامل صدای زیاد مایکروفر ال جی موقع کار باشد. بیشتر مایکروفرها، یک سینی شیشه‌ای دارند که توسط یک جفت موتوری برای چرخاندن یا یک غلتک، حرکت می‌کند. موتور معمولا در کف فر قرار دارد و دسترسی به آن از قسمت پایینی ممکن است. موتور با یک پیچ نگهدارنده در جای خود ثابت می‌شود و دو سیم نیز به آن متصل هستند. اگر موتور صدای کوبیدن یا تق تق ایجاد می‌کند، باید تعمیر شود.

در اولین گام، بررسی کنید که صفحه گردان و تکیه‌گاه غلتکی به درستی نصب شده باشند. لازم به ذکر است که نباید هیچگونه سایش یا پارگی روی غلتک‌ها وجود داشته باشد. همچنین باید مطمئن شوید که صفحه گردان را بیش از حد سنگین نمی‌کنید. اگر دستگاه شما به تازگی نصب شده است، بررسی کنید که نوار روی شفت در پایین آن جدا شده باشد تا از صدای جیر جیر جلوگیری شود. شاید تکیه گاه صفحه گردان یا خود صفحه گردان آسیب دیده باشد، در این صورت، باید آن را تعویض کنید.

موتورگردان

اگر منشا صدای زیاد مایکروفر ال جی موقع کار، زیر دستگاه باشد، موتور صفحه گردان ایراد دارد. همچنین اگر یک مایکروفر پر سر و صدا دارید که هنوز گرم می‌شود، مشکل در موتور صفحه گردان است. شما باید با برداشتن پوشش، امکان دسترسی به زیر مایکروفر و موتور صفحه گردان را ایجاد کنید.

مراقب باشید هنگام باز کردن پیچ پانل‌های مایکروفر، هیچ پیچی را گم نکنید. برای بررسی موتور، دستگاه را از برق جدا کنید. سپس باید صفحه میز گردان، سینی و غلتک پشتیبان از مایکروفر خارج شوند. در گام بعدی، مایکروفر را به طرف خودتان بچرخانید تا به صفحه پوشش موتور سینی گردان دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی به موتور صفحه گردان، پانل را بردارید، موتور صفحه گردان را بررسی کنید تا از وجود آسیب دیدگی بر روی آن، اطمینان حاصل کنید. در پایان، موتور صفحه گردان را تست کنید. در صورت معیوب بودن، موتور صفحه گردان را تعویض کنید.

فن خنک‌کننده

در برخی موارد، فن خنک کننده باعث صدای زیاد مایکروفر ال جی موقع کار می‌شود. ممکن است این فن از جای خود جدا شده باشد یا زباله‌ای در آن گیر کرده باشد. همین امر موجب می‌شود که فن با قسمت دیگری از مایکروفر برخورد داشته باشد یا صدای تق تق ایجاد کند.

بسته به مدل دستگاه، روش دسترسی به فن متفاوت است. در بعضی مایکروفرها، باید اجزای دیگر دستگاه را جدا کنید تا به فن خنک کننده برسید. گرفتن عکس یا فیلم قبل از برداشتن این قطعات، به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که چگونه مایکروفر را دوباره سرهم کنید. توجه داشته باشید که هنگام خارج کردن قطعات از مایکروفر، باید احتیاط کنید. برای تعمیر فن خنک کننده، ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید. سپس خازن را تخلیه کرده و اجزایی که مانع دسترسی به فن می‌شوند را بردارید. سپس، فن را بررسی کنید تا ببینید آزادانه در حال چرخش است یا خیر.

بررسی مگنترون

مگنترون امواج مایکروفر را تولید می‌کند، همان امواجی که غذا را می‌پزند. صدای معمولی دستگاه که در هنگام پخت‌و‌پز به گوش می‌رسد، توسط مگنترون تولید می‌شود. اما مشکل در مگنترون، می‌تواند صدای زیاد مایکروفر ال جی موقع کار را به‌وجود بیاورد.

می‌توانید توان مایکروفر را تنظیم و آن را کم کار کنید، برای اینکه ببینید آیا نویز کم‌تر می‌شود یا خیر. این تست نشان می‌دهد که آیا مگنترون (یا دیود) مشکل دارد یا ایراد دستگاه مربوط به قطعه دیگری است. ایجاد سر و صدا در فواصل زمانی معین در طول روند پخت، نشان دهنده مشکل در مگنترون است. نشانه دیگر، گرم نشدن مایکروفر است. اگر دستگاه شما پر سر و صدا است، اما غذا را گرم نمی‌کند، باید مگنترون را بررسی کنید. سپس برای دسترسی به مگنترون، پوشش بالایی دستگاه را بردارید. خازن را تخلیه کنید و تست مگنترون را انجام دهید.

اگر خرابی از این قطعه است، مگنترون را بردارید و جایگزین کنید.

تعمیر دیود

علت صدای زیاد مایکروفر ال جی موقع کار و نحوه رفع ایراد

در برخی موارد، دیود و نه مگنترون، می‌تواند باعث ایجاد صدای زیاد مایکروفر ال جی موقع کار شود. بنابراین، قبل از تعویض مگنترون، باید دیود را بررسی کنید. برای تعمیر و تعویض دیود، مراحل زیر را اجرا کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که مایکروفر از برق جدا شده است
  • مطمئن شوید که خازن تخلیه شده است
  • دیود را برای تداوم آزمایش کنید
  • اگر دیود به درستی کار نمی‌کند، آن را تعویض کنید
  • رفع صدای زیاد مایکروفر ال جی

رفع صدای زیاد مایکروفر ال جی موقع کار، نیاز به تخصصی دارد

اکثر تعمیرات به پیچ گوشتی‌های فیلیپس و آچار آلن تورکس نیاز دارند. در صورت برداشتن پوشش مایکروفر ال جی، دستکش‌های ایمنی (ترجیحا چرمی) نیز از دستان شما محافظت می‌کنند. اما باید بدانید که تعمیر مایکروفر ال جی، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. خازن ولتاژ بالا داخل مایکروفر ال جی، می‌تواند مقدار کشنده‌ای الکتریسیته برای مدت نامحدودی را درون خودش ذخیره کند. درنتیجه، قبل از ایجاد تماس با اجزای الکتریکی در مایکروفر ال جی، خازن باید تخلیه شود. از این رو، با توجه به وجود خطر برق گرفتگی، توصیه می‌شود از یک متخصص آموزش دیده و مجرب از نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش ال جی مانند دیبا پشتیبان lgposhtiban.com برای تعمیرات مایکروفر ال جی، کمک بگیرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین