کد خبر: ۷۸۷۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
به گفته این نماینده "پیش‌نویس توافق احیای برجام با سیاست قطعی ایران فاصله زیادی دارد"

انتقاد نماینده مجلس از پیش‌نویس توافق احیای برجام: ضروریات حداقلی یک توافق خوب را هم ندارد

علی خضریان نماینده اصولگرای مجلس در توییتی ضمن اشاره به برخی از جزئیات پیش‌نویش توافق احیای برجام نسبت به آن انتقاد کرد.
انتقاد نماینده مجلس از پیش‌نویس توافق احیای برجام: ضروریات حداقلی یک توافق خوب را هم ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

علی خضریان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با توجه به آخرین گزارش‌های دریافتی از مذاکرات وین، متأسفانه در پیش‌نویس توافق احیای برجام همچنان با سیاست قطعی کشور فاصله زیادی دارد. به طوری که در متن همچنان سخنرانی رئیس جمهور آمریکا به عنوان تضمین قرار گرفته و راستی‌آزمایی رفع تحریم نیز به جای ایران به آمریکا سپرده شده است!

وی افزود: ضمن اینکه ضروریات حداقلی یک توافق خوب همچون لغو تحریم‌های نفتی و بانکی، مختومه شدن پرونده‌های مسائل باقی مانده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تبدیل ارز حاصل از فروش نفت به ارز مورد نیاز و شناسایی مشتری جهت برقراری روابط بدون مشکل تجاری و اقتصادی نیز در پیش‌نویس حاصل نشده است.

نماینده تهران در پایان نوشت: یکی از خطراتی که موجب عدم اتمام مذاکرات و امتیازگیری غرب در آینده از ایران در موضوعات فراتر از هسته‌ای همچون دفاعی و منطقه‌ای می‌شود، عدم رفع موضوع تحریمی FTO در توافق و حواله دادن آن به پس از توافق است، لذا تعیین هر ضرب‌الاجلی برای توافق بدون رفع این مسائل مورد پذیرش نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین