کد خبر: ۷۸۷۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
در پی رسیدگی به درخواست مالباختگان

شاکی حرفه‌ای سیرجان بازداشت شد

رییس کل دادگستری استان کرمان از بازداشت یک متهم به اتهام پولشویی و حیف و میل وجوه پرداخت شده از سوی مالباختگان موضوع بند هـ ماده ۱ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور با دستور قضایی و توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.
شاکی حرفه‌ای سیرجان بازداشت شد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه افزود: این اقدام در راستای پاسخ به مطالبات و درخواست های جمع کثیری از مالباختگان این پرونده انجام شده است.

به گزارش دادگستری کرمان، وی یادآور شد: مالباختگان چندین پروژه ساختمانی ناتمام در شهرستان سیرجان بارها در مراجعه به مسئولان ارشد قضایی در سطح استان و شهرستان درخواست پیگیری موضوع و بازگشت سرمایه های از دست رفته خود را داشته اند که در این رابطه با پیگیری های قضایی انجام و احکام مورد نیاز صادر شده است.

وی شمار مالباختگان این پروژه و شکات این متهم را بیش از ۱۰۰ نفر ذکر کرد و اظهارداشت: متهم این پرونده از اوایل دهه ۹۰ یک شرکت خانوادگی با مدیرعاملی خود در حوزه ساختمان و مسکن تاسیس کرده و با انجام تبلیغات گسترده اقدام به پیش فروش آپارتمان و جذب سرمایه و سپرده افراد با انگیزه خانه دار کردن شهروندان می کرد که مقارن شدن این اقدامات با آرامش نسبی بازار مسکن، در ابتدا موفقیت هایی را برای شرکت مذکور به همراه می‌آورد.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به سوء استفاده این فرد از ابزار رسانه ای به منظور نیل به اهداف خود، عنوان کرد: با وجود پیگیری های گسترده انجام شده در دستگاه قضایی سیرجان برای احقاق حقوق مالباختگان این پروژه ها، عملا احکام محکومیت صادر شده در این رابطه موجب احقاق حقوق مالباختگان نشده است.

وی ضمن بیان این مطلب که متهم این پرونده به منظور به چالش کشیدن قضات و دستگاه قضایی به صورت مکرر اقدام به شکایت انتظامی و کیفری علیه قضات کرده است، یادآور شد: این متهم یکی از شکات حرفه ای حوزه قضایی سیرجان به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: پرونده های مرتبط با این شخص و شرکت مربوط به وی بالغ بر یک هزار پرونده بوده که این پرونده ها وقت و هزینه زیادی را به دستگاه قضایی استان تحمیل کرده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که بیم فرار این متهم از کشور مطرح بوده و بر این اساس دستور ممنوعیت خروج وی از کشور صادر و متعاقبا برگ جلب وی در اختیار ضابط خاص قرار گرفته اظهارداشت: متهم در مرکز کشور دستگیر و تحت الحفظ به شهرستان سیرجان منتقل شده است.

حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی تا احقاق کامل حقوق مالباختگان این پروژه ها پرونده را با قاطعیت پیگیری می کند، تاکید کرد: دستگاه قضایی با اتخاذ تدابیر هوشمندانه تمام تلاش خود را برای نقش بر آب کردن شیوه و شگرد متهمان حرفه ای بدون تحت تاثیر قرار گرفتن از هیاهو و جنجال های ایجاد شده به کار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت غیرقانونی برخی شرکت ها در استان در زمینه پیش فروش املاک نیز گفت: فعالیت این شرکت ها به صورت ویژه مورد بررسی قرار می گیرد تا از تضییع حقوق عمومی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: مردم نیز در هنگام اقدام به خرید املاک پیش فروش شده، باید قانون و مقررات مربوط به پیش فروش را مطالعه و بر این اساس اقدام کنند تا از بروز مشکلات بعدی برای آنها و سوء استفاده افراد فرصت طلب جلوگیری شود.

سیرجان در غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین