کد خبر: ۷۸۷۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

قیمت بیت کوین به ۲۵ هزار دلار رسید

قیمت بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا ۲.۲ درصد در روز یکشنبه افزایش داشت و به ۲۵۰۳۱ دلار رسید، یعنی بالاترین رقم از سیزدهم ماه ژوئن.
قیمت بیت کوین به ۲۵ هزار دلار رسید
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت بیت کوین برای اولین‌بار از اواسط ماه ژوئن از ۲۵ هزار دلار گذشت. کاهش بیش‌ازحد انتظار نرخ تورم در آمریکا باعث ادامه روند افزایش قیمت این ارز مجازی شده‌است.

به‌گزارش بلومبرگ، قیمت بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا ۲.۲ درصد در روز یکشنبه افزایش داشت و به ۲۵۰۳۱ دلار رسید، یعنی بالاترین رقم از سیزدهم ماه ژوئن. این پنجمین روز پیاپی افزایش قیمت بیت کوین به‌دنبال اعلام اطلاعات اقتصادی آمریکا و گزارش کاهش نرخ تورم در این کشور بوده‌است. ارزش اتر هم ۲ درصد بالا رفته و به ۲۰۳۰ دلار و ۵۰ سنت رسیده‌است، یعنی برای اولین‌بار از ۳۱ ماه مه از مرز ۲۰۰۰ دلار فراتر رفته‌است. دلیل افزایش قیمت اتر را می‌توان خوش‌بینی نسبت‌به تکمیل بروزرسانی نرم‌افزار بلاک چین آن دانست.

ارز‌های مجازی در نیمه اول سال جاری میلادی به‌خاطر سیاست افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا در برای مقابله با نرخ تورم با مشکل مواجه شده بودند، به‌طوری‌که قیمت بیت کوین، اتر و سایر ارز‌های مجازی بیش‌از ۵۰ درصد کاهش داشت. اما به‌دنبال کاهش نرخ تورم در آمریکا در هفته گذشته راه برای آرام‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو باز شده و سرمایه‌های مخاطره‌آمیز مانند شاخص نزدک ۱۰۰ بهبود یافته‌اند. به‌این‌ترتیب قیمت ارز‌های مجازی هم که تا حد زیادی با بازار سهام در ارتباط هستند افزایش می‌یابد.

این افزایش قیمت در شرایطی صورت‌گرفته که همه منتظر تحولات مثبت اتر به‌دنبال احتمال ادغام بزرگ اتریوم درحدود ۱۵ سپتامبر هستند. این ادغام مسیر توسعه شبکه را تغییر داده و اتریوم را در برابر تمرکزگرایی، سازگاری با محیط‌زیست و منابع کارآمدتر انعطاف‌پذیرتر می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین