کد خبر: ۷۸۷۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

تفکیک حساب‌های تجاری به کجا رسید؟

سازمان امور مالیاتی از ابتدای خردادماه سال جاری تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی را شروع کرد و براساس اعلام مسئولان این سازمان تا پایان شهریورماه به پایان می‌رسد.
تفکیک حساب‌های تجاری به کجا رسید؟
آفتاب‌‌نیوز :

در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان پس از ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان و سایر ابزارهای پرداخت، از اوایل خرداد ماه امسال تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی آغاز شد. در این زمینه، فعالان اقتصادی باید حساب تجاری مرتبط به کسب‌وکار خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مشمولان این قانون باید شماره حساب یا حساب‌های بانکی و شناسه یکتای دستگاه‌های کارتخوان بانکی (pos) یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی مورد استفاده برای فعالیت شغلی خود را به سازمان اعلام کنند.

همچنین، کلیه تراکنش‌­های انجام شده صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) از طریق حساب‌های بانکی متصل به دستگاه‌های کارتخوان بانکی و نیز درگاه‌های پرداخت الکترونیکی به عنوان تراکنش‌­های بانکی مرتبط با فعالیت شغلی صاحب حساب بانکی محسوب شده و بانک مرکزی باید اطلاعات این تراکنش­‌های بانکی شامل مانده اول دوره، وجوه واریزی، وجوه برداشت شده و مانده آخر دوره هر حساب بانکی را به منظور تکمیل پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مؤدیان موضوع ماده (۱۶۹ مکرر) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی به صورت برخط در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد.

در این بین، بررسی آخرین وضعیت تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی از سازمان امور مالیاتی حاکی از آن است که حدود هشت میلیون حساب تجاری از سوی مؤدیان در جریان ارائه اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی اعلام شده و این میزان حساب در سازمان به عنوان حساب تجاری شناسایی و ثبت شده است.

همچنین، طبق گفته مسئولان سازمان مالیاتی تا اواسط شهریور ماه امسال تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی به پایان خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین