کد خبر: ۷۸۷۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

هزینه‌های عجیب زندگی در ۱۰ کشور گران جهان/ اجاره آپارتمان یک‌خوابه ۲۶۷۵ دلار!

آخرین ارزیابی‌های مؤسسات بین‌المللی از گران‌ترین شهرهای جهان نشان می‌دهد جزایر و مناطق بکر، گران‌ترین مناطق برای زندگی هستند؛ از برمودا گرفته تا جزایر باربادوس. در این گزارش به هزینه‌های زندگی در ۱۰کشور بزرگ جهان پرداخته شده است.
هزینه‌های عجیب زندگی در ۱۰ کشور گران جهان/ اجاره آپارتمان یک‌خوابه ۲۶۷۵ دلار!
آفتاب‌‌نیوز :

۱- شهر برمودا با بیش از ۵۰۰۰ دلار در ماه برای اقامت گران‌ترین مکان برای زندگی در سراسر جهان است. این شهر یکی دیگر از قلمروهای بریتانیا است که در اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است. هنگامی که به‌دنبال محل اقامت در این شهر هستید، به جیب‌های پر پول نیاز خواهید داشت، زیرا هزینه اجاره آپارتمان یک‌خوابه حدود ۲۶۷۵ دلار در ماه یا ۲۱۲ دلار در هر شب است.

هزینه‌های عجیب زندگی در ۱۰ کشور گران جهان/ اجاره آپارتمان یک‌خوابه ۲۶۷۵ دلار!


۲- جزایر کیمن دومین قلمرو پرجمعیت بریتانیا و در انتهای غربی دریای کارائیب واقع شده است. جزایر کیمن به‌دلیل مسکن شرکت‌های فراساحلی شناخته شده هستند و برای زندگی یک‌ماهه در آن باید حدود ۳۴۰۰ دلار پرداخت شود. هزینه اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه حدود ۱۹۲۴ دلار در ماه یا ۸۳ دلار در شبانه‌روز است.

۳- سوئیس سومین کشور گران‌قیمت برای زندگی با عدد ۳۱۶۲ دلار در ماه است. این کشور چندین شهر زیبا برای زندگی دارد. هزینه اقامت یک‌ماهه در شهر برن برای یک نفر حدود ۱۳۶۶ دلار یا ۸۶ دلار در شبانه‌روز برآورد می‌شود. در سوئیس شهرهای گران‌قیمتی مانند زوریخ، ژنو و لوزان وجود دارد که البته هزینه‌های سنگینی برای زندگی ایجاد کرده‌اند.

۴- دانمارک به عنوان جنوبی‌ترین کشور شمال اروپای شمالی، چهارمین کشور گران‌قیمت با رقم ۳۱۰۰ دلار است. کپنهاگ که به‌عنوان یکی از شادترین مکان‌های روی زمین برای زندگی شناخته می‌شود، همچنین شهری بسیار گران برای زندگی است. برای اجاره یک‌ماهه آپارتمان یک‌خوابه، باید به‌طور میانگین ۱۹۱۷ دلار در ماه و ۹۶ دلار در هر شبانه‌روز پرداخت کنید.

۵- ایسلند در رتبه پنجم لیست گران‌ترین کشورهای جهان با عدد ۲۸۰۰ دلار قرار دارد. این کشور بین شمالگان (اقیانوس منجمد شمالی) و اقیانوس اطلس واقع شده و کمترین تراکم جمعیت را بین کشورهای اروپایی دارد و تنها سه نفر در هر کیلومتر ساکن هستند. اجاره ماهانه یک آپارتمان یک‌خوابه در پایتخت این کشور تقریبا ۱۲۳۶ دلار و برای هر شب معادل ۱۲۸ دلار است.

۶- یکی از کوچک‌ترین کشورهای این فهرست لوکزامبورگ با هزینه ۲۷۵۰ دلار در هر ماه است. وقتی صحبت از هزینه‌های ماهانه‌تان به میان می‌آید، فضای زیادی برای شما باقی نمی‌گذارد. هنگامی که به کشور لوکزامبورگ رسیدید، می‌توانید انتظار داشته باشید که حدود ۱۳۲۲ دلار برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه برای یک ماه پرداخت کنید؛ چیزی معادل ۸۰ دلار در هر شبانه‌روز.

۷- گران‌ترین کشور بعدی جهان برای زندگی باهاما است که از بیش از ۷۰۰ جزیره تشکیل شده است. بزرگ‌ترین شهر باهاما، ناسائو است که در مجموع ۲۵۵ هزار نفر جمعیت دارد. اگر به بازدید از باهاما فکر می‌کنید، باید حدود ۹۵۰ دلار در ماه برای یک آپارتمان یک‌خوابه و ۱۴۹ دلار برای هر شب کنار بگذارید. هزینه یک‌ماهه برای زندگی در این کشور معادل ۲۷۰۰ دلار است.

۸- کشوری واقع در شمال اروپا؛ از نروژی می‌خوانید که ۳/۵ میلیون نفر جمعیت دارد و ماهانه باید ۲۶۵۶ دلار برای زندگی در آن هزینه کرد. اجاره خانه در پایتخت نروژ یعنی شهر اسلو گران است. اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در اسلو حدود ۱۱۹۳ دلار در ماه و ۸۵ دلار به‌ازای هر شب اسکان است. البته این رقم برای شهروندان این کشور کمتر از دیگران است.

۹- نهمین کشور گران‌قیمت برای زندگی در سراسر جهان، ژاپن است با رقمی معادل ۲۶۱۲ دلار در هر ماه؛ کشوری متشکل از ۶۸۵۲ جزیره با جمعیت ۸/۱۲۶ میلیون نفر. برای اجاره یک آپارتمان استودیویی یک‌خوابه در توکیو باید حدود ۱۳۷۰ دلار در ماه یا ۱۱۱ دلار برای هر شب پرداخت کنید. ۳۷ میلیون نفر از مردم ژاپن در توکیو زندگی می‌کنند.

۱۰- باربادوس یک کشور جزیره‌ای مستقل در منطقه کارائیب آمریکای شمالی است. باربادوس چهارمین کشور پرجمعیت در قاره آمریکاست و پایتخت آن، بریج‌تاون، تقریبا ۱۱۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان حدود ۵۰۰ دلار برآورد شده است و در مجموع برای یک زندگی معمولی باید ۲۰۰۰ دلار در ماه کنار گذاشت.

منبع: جام جم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین