کد خبر: ۷۸۷۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

آخرین وضعیت مالیات خانه‌های گران قیمت

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پس از ارسال پیامک اطلاع‌رسانی برای مشمولان مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت و باغ ویلا، تاکنون حدود ۲۸۰۰ مودی به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان، مراجعه و ثبت نام کرده‌اند.
آخرین وضعیت مالیات خانه‌های گران قیمت
آفتاب‌‌نیوز :

افشین خدامرادی با اشاره به اینکه تاکنون برای ۱۲ هزار و ۴۰۰ مالک خانه واحد مسکونی گران قیمت و باغ ویلا پیامک اطلاع رسانی ارسال و مطالبه مالیات انجام گرفته است، گفت: از این تعداد تاکنون حدود ۲۸۰۰ مودی به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به نشانی my.tax.gov.ir مراجعه و ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش سازمان امور مالیاتی، وی با بیان اینکه اخذ مالیات از واحدهای مسکونی گران قیمت و باغ ویلاها به استناد ضوابط اجرایی بند (خ) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و در دولت سیزدهم کلید خورد، گفت: از جمله مهمترین آثار اجرای این قانون، افزایش عدالت مالیاتی، نظم بخشی به اقتصاد و غلبه بر سوداگری در بازار مسکن است.

خدامرادی تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ مودی مشمول مالیات مذکور نسبت به پرداخت مالیات اقدام کرده و همچنین از مجموع ۲۸۰۰ مودی که در سامانه مالیاتی ثبت نام کرده‌اند، تعداد ۹۲۱ نفر نسبت به مالیات تعیین شده یا مشمولیت این مالیات اعتراض کرده‌اند که اعتراضات آنها در دست پیگیری است.

وی افزود: مشمولان مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت و باغ ویلاها که پیامک اطلاع رسانی برای آنها ارسال شده، لازم است ضمن مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir و ثبت نام در آن، میزان مالیات متعلقه را مشاهده کرده و نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور درباره مودیانی که به مالیات تعیین شده اعتراض دارند و همچنین نحوه اعلام اعتراض نیز گفت: این دسته از مودیان، برای اعتراض به مالیات تعیین شده، لازم است به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی مراجعه و ضمن ثبت نام در آن، نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند.

طبق این گزارش، نرخ مالیات سالانه خانه‌های لوکس نیز به شرح ذیل است:

۱- نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان؛ یک در هزار

۲- نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان؛ دو در هزار

۳- نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تا ۴۰ میلیارد تومان؛ سه در هزار

۴- نسبت به مازاد ۴۰ میلیارد تا ۶۰ میلیارد تومان؛ چهار در هزار

۵-نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا پنج در هزار

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین