کد خبر: ۷۸۸۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

چگونه کشاورزان از گرمازدگی در امان باشند؟

این روزها برداشت برنج به اوج رسیده و شالیکاران برای درو محصول خود پای در مزرعه گذاشته اند، اما تب و تاب برداشت برنج از شالیزارها در روزهای گرم تابستان می تواند خطر گرمازدگی را برای شالیکاران به همراه داشته باشد.
چگونه کشاورزان از گرمازدگی در امان باشند؟
آفتاب‌‌نیوز :

گرمازدگی می تواند علایمی چون افزایش نبض و ضربان قلب، گرگرفتی بدن، افزایش دمای بدن، خشکی پوست و سردرد شدید به همراه داشته باشد و لذا رعایت چند نکته برای اینکه از گرمازدگی در امان باشیم لازم است.

دکتر حسن رخشاد درباره کاهش آسیب های ناشی از گرمازدگی به ویژه در فصل برداشت برنج، اظهار کرد: اگر مقدور است کشاورزان در ساعات خیلی گرم به مزرعه نروند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از کلاه های لبه دار برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، افزود: در گیلان کلاه های حصیری استفاده می شود که بسیار مناسب این فصل است.

مدیرگروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کشاورزان خواست از پوشیدن لباس های تنگ و ضخیم به هنگام کار کردن در مزرعه خودداری کنند و گفت: حتما در روزهای گرم لباس های خنک و نازک به تن کنید.

رخشاد، با بیان اینکه برای رفع گرمازدگی نوشیدن مایعات بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: مایعات بنوشید و میوه های آبدار تابستانی مصرف کنید.

وی تعریق شدید را موجب از بین رفتن املاح بدن دانست و عنوان کرد: وقتی عرق می کنیم، دچار احساس تشنگی می شویم و آب می نوشیم، اما آب املاح ندارد و رقیق شدن خون ضعف و گرفتگی عضلانی را به دنبال دارد.

مدیرگروه بیماری های علوم پزشکی گیلان نوشیدن روزانه هشت لیوان آب را به ویژه در روزهای گرم سال ضروری دانست و یادآور شد: در کنار نوشین آب حتما میوه های آبدار مصرف کنند تا دچار گرمازدگی نشوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین