کد خبر: ۷۸۸۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

پای سناتور گراهام و جولیانی هم به دادگاه ترامپ کشیده شد

مقامات در ایالت جورجیا در حال تحقیق درباره احتمال مداخله دونالد ترامپ و متحدان سیاسی‌اش در انتخابات ۲۰۲۰ میلادی هستند؛ تحقیقاتی که به گفته وکلای شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی سابق ترامپ می‌تواند اتهاماتی برای موکلشان به همراه داشته باشد.
پای سناتور گراهام و جولیانی هم به دادگاه ترامپ کشیده شد
آفتاب‌‌نیوز :

رودی جولیانی و لیندسی گراهام، دو تن از متحدان سیاسی برجسته دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا توسط دادستان‌های عمومی به خاطر مشارکت‌شان در مداخله انتخاباتی احتمالی در ایالت جورجیا در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تحت تحقیق قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری دویچه‌وله، ترامپ پس از تلاش ناموفق برای تغییر نتایج انتخابات، در ایالت جورجیا شکست خورد؛ انتخاباتی که ترامپ معتقد است در آن تقلب صورت گرفته است.

یک قاضی فدرال روز دوشنبه اعلام کرد، به لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی دستور داده شده تا هفته آینده در مقابل یک هیات منصفه ویژه در آتلانتا شهادت دهد.

وکلای ‌رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی سابق ترامپ و همچنین روزنامه نیویورک تایمز اعلام کردند، جولیانی اواخر روز دوشنبه اطلاعیه‌ای دریافت کرد دال بر اینکه وی هدف یک تحقیقات کیفری توسط همان دادگاه قرار گرفته است. جولیانی قرار است روز چهارشنبه شهادت دهد.

گراهام و جولیانی هر دو برای اجتناب از شهادت دادن مبارزه حقوقی به راه انداخته‌اند.

دادستان‌های ایالت جورجیا تحقیق می‌کنند که آیا ترامپ و متحدانش در جریان تلاش برای تغییر نتیجه آرا در ایالت جورجیا که در آن شکست خورده بودند، قانون را نقض کرده‌اند یا خیر. این مناقشه بر سر شهرستان فولتون، پرجمعیت‌ترین شهر این ایالت است.

فانی ویلیس، دادستان منطقه‌ای شهرستان فولتون در سال ۲۰۲۱ میلادی این تحقیقات را آغاز کرد. وی در ژوئیه سال جاری میلادی دادخواستی را برای احضار هفت تن از مشاوران و همکاران ترامپ برای شهادت دادن تنظیم کرد.

ویلیس تایید کرد که این تحقیقات شامل تماسی تلفنی میان ترامپ و برد رفنسپرگر، وزیر امور ایالتی جورجیا در تاریخ دوم ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی است که در جریان آن ترامپ از رفنسپرگر خواسته بود آرای کافی برای تغییر شکستش در جورجیا پیدا کند که رفنسپرگر از این کار امتناع کرده بود.

دادستان‌ها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند از گراهام سوالاتی درباره تماس‌های تلفنی‌اش با رفنسپرگر و کارمندانش در هفته‌های پس از شکست ترامپ در انتخابات در مقابل جو بایدن دموکرات بپرسند.

ویلیس در این دادخواست نوشته است: در تماس‌های تلفنی پس از انتخابات سراسری ۲۰۲۰، ظاهرا گراهام از رفنسپرگر و کارمندانش درخواست کرده بود که یکبار دیگر برگه‌های رای‌دهندگان غیابی را در جورجیا به منظور بررسی امکان تغییر نتیجه به نفع ترامپ مورد بازبینی قرار دهند.

دفتر گراهام روز دوشنبه اعلام کرد که این سناتور درباره این دستور درخواست تجدیدنظر خواهد داد و با تفسیر قاضی از یکی از بندهای قانون اساسی که گراهام مدعی است معافیت از تحت تحقیق قرار گرفتن را به وی اعطا می‌کند، مخالف است.

لی مارتین، قاضی منطقه‌ای آمریکا روز دوشنبه در حکمی اعلام کرد، معافیت مربوط به سمت گراهام به عنوان سناتور از وی در برابر مجبور شدن برای شهادت دادن در این پرونده حفاظت نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین