کد خبر: ۷۸۸۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان:

ارمنی‌ها جنگل‌های ما را ویران می‌کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان آتش‌سوزی در جنگل‌های شهر «لاچین» را به ارامنه ساکن این کشور نسبت داد و به شدت از آن انتقاد کرد.
ارمنی‌ها جنگل‌های ما را ویران می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان آتش‌سوزی در جنگل‌های شهر «لاچین» را به ارامنه ساکن این کشور نسبت داد و به شدت از آن انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «ترند»، «لیلا عبدالله‌وا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز سه شنبه درباره آتش‌سوزی در جنگل‌های شهر «لاچین» روستاهای «زابوخ» و «سوس» اظهار نظر کرد.

این دیپلمات جمهوری آذربایجان گفت: «ببینید ارمنی‌هایی که به طور غیرقانونی در شهر لاچین، روستاهای زابوخ و سوس مستقر شده‌اند، چه چیزی از خود به جای می‌گذارند. خانه‌ها ویران و سوزانده می‌شوند. جنگل‌ها در حال سوختن هستند، آسیب‌های جدی به گیاهان و جانوران وارد می‌شود، زیرساخت‌ها در حال نابودی هستند. آیا ارمنستان اینگونه برای صلح آماده می‌شود؟»

خبرگزاری «آذربایجان-۲۴» روز دوشنبه گزارش کرد که تصاویری به دست آمده که نشان دهنده آتش سوزی عمدی ایجاد شده از سوی ارمنستانی‌ها در جنگل‌های «لاچین» است. این منبع خبری این اقدام را بی‌اهمیتی ارمنستانی‌ها به قوانین بین المللی خواند. تاکنون رسانه‌های ارمنستانی واکنشی به این ادعا نشسان نداده‌اند.

لاچین، بخشی از جمهوری آذربایجان است که از جنگ قره‌باغ به این سو تحت کنترل نیروهای ارمنستانی قرار داشت و پس از توافق آتش‌بس در نوامبر ۲۰۲۰ ارتش جمهوری آذربایجان کنترل این شهر را دوباره به دست گرفت.

طبق توافق آتش‌بس نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) که به امضای «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه به جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی پایان داد، روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد و حضور نیروهای حافظ صلح روس طبق همین توافق انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین