کد خبر: ۷۸۸۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

حمله هوایی ترکیه به مقر ارتش سوریه در شمال حلب

منابع محلی حاضر در استان حلب خبر دادند که جنگنده‌های ترکیه، یک مقر ارتش سوریه را در شمال این استان بمباران کردند که در پی آن، چند سرباز سوری کشته شده‌اند.
حمله هوایی ترکیه به مقر ارتش سوریه در شمال حلب
آفتاب‌‌نیوز :

منابع خبری از حمله جنگنده‌های ترکیه به مواضع ارتش سوریه در غرب شهر عین العرب واقع در شمال استان حلب خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، در جریان این حمله، شماری از سربازان سوریه کشته شده‌اند. مقر ارتش ترکیه در ارتفاعات «جارقلی» در شمال سوریه قرار داشته که هدف حملات ترکیه قرار گرفت.

المیادین به نقل از منابع محلی گزارش داد که جنگنده‌های ترکیه، سه بار، این مقر را بمباران کردند. هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته‌های ارتش سوریه در دست نیست.

پایگاه خبری «نورث پرس» اما گزارش داد که جنگنده‌های ترکیه،، ۹ بار مقر ارتش سوریه را بمباران کردند و در جریان آن، ۲۲ نفر از نیروهای ارتش سوریه کشته شده‌اند.

این پایگاه خبری همچنین خبر داد، در جریان بمباران شهر کوبانی و مناطق اطراف آن توسط ترکیه که از ساعات آغازین صبح صورت گرفته است، چند غیر نظامی هم کشته شدند.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از «رامی عبدالرحمن» رئیس مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که مخالف دولت سوریه است، گزارش داد که در این حملات ۱۱ نفر کشته شده‌اند.

عبدالرحمن در عین حال گفت که هنوز مشخص نیست تمامی افرادی که کشته شده‌اند، از ارتش سوریه بوده‌اند یا از شبه‌نظامیان کُردی که کنترل این منطقه را در دست دارند.

دو روز گذشته (یک‌شنبه) وبگاه خبری عنب بلدی سوریه در گزارشی خبر داده بود که ارتش ترکیه، کاروانی حامل سلاح‌های سنگین، توپخانه و تانک را وارد استان ادلب در شمال غرب سوریه کرده و این سلاح‌ها در مناطق مختلف این استان توزیع کرده است(جزئیات بیشتر).

این در حالی است که «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه امروز (سه‌شنبه) طی سخنرانی در کنفرانس «مسکو برای امنیت بین‌الملل» در روسیه، گفت: «ما بر لزوم پایان دادن به اشغالگری‌های آمریکا و ترکیه در بخش‌هایی از خاک سوریه تاکید می‌کنیم تا بتوانیم کنترل دولت بر آن‌ها را گسترش دهیم و بر منابع ملی خود را که در معرض غارت و دزدی هستند سرمایه‌گذاری کنیم».

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، بعدازظهر امروز، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لتونیایی خود در آنکارا به مسئله مصالحه با کشور سوریه اشاره کرده و گفت: «تمامی طرف‌ها باید بر سر میز مذاکره بنشینند و به جنگ در سوریه پایان دهند».

اخیراً فرماندهی کل ارتش سوریه و نیروهای مسلح اعلام کرده بودند ارتش سوریه در آمادگی کامل برای مقابله با هر حمله احتمالی ترکیه به خاک سوریه است. در حالی این حملات حملات در مرزهای ترکیه و سوریه ادامه دارد که برخی رسانه‌های منطقه‌ای از احتمال گفت‌وگو بین آنکارا و دمشق خبر داده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین