کد خبر: ۷۸۸۲۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹

رکورد مصرف برق کشور در گرمترین روز مرداد شکست

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امروز رکورد جدیدی در گرمترین روز مرداد ماه در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد، اما با این وجود محدودیتی برای تامین برق مشترکان بوجود نیامد.
رکورد مصرف برق کشور در گرمترین روز مرداد شکست
آفتاب‌‌نیوز :

«مصطفی رجبی مشهدی» افزود: صنعت برق امروز و در ساعات ابتدایی اوج مصرف پیش بینی کرده بود که با توجه به روند افزایش دما و بالا رفتن تقاضای مصرف برق ممکن است از رکورد قبلی ثبت شده عبور کنیم.

از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، وی ادامه داد: گزارش ها حاکی از آن است در ۲۹ تیر سال جاری رکورد نیاز مصرف برق کشور شکسته شد و رقم ۶۹ هزار و ۲۷۸مگاوات ثبت شده بود.

سخنگوی صنعت برق گفت: امروز و در ساعات پایانی اوج مصرف روز نیاز مصرف برق کشور به عدد ۶۹ هزار و ۴۵۸مگاوات رسید و رکورد جدیدی در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: با وجود روز سختی که پشت سرگذاشتیم و فشار زیادی که به شبکه برق وارد شد اما شبکه برق پایدار است و محدودیتی در تامین برق مشترکان بوجود نیامد.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: شب گذشته(دوشنبه) هم نیاز مصرف برق کشور عدد ۶۵ هزار و ۴۸۵مگاوات را در کارنامه خود ثبت کرد که باز هم رکورد قبلی مصرف شبانه نیز که عدد ۶۵ هزار و ۳۵۷مگاوات بود شکسته شد.

وی از مردم خواست امشب (سه شنبه) نیز با انجام راهکارهای ساده از جمله عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف و خاموش کردن لامپ های اضافی وتنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۵ و یا استفاده از دور کند کولرهای آبی، صنعت برق را در عبور از واپسین روزهای گرم تابستانی یاری کنند تا بدون محدودیتی و قطعی برق از این شرایط عبور کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین