کد خبر: ۷۸۸۳۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

پوتین با عنوان "مادر قهرمان" به جنگ کاهش موالید می‌رود

پوتین در حالی یک جایزه دوران شوروی را احیا کرده که روسیه درگیر بحران جمعیتی ناشی از پایین آمدن نرخ موالید شده است.
پوتین با عنوان
آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه عنوان افتخاری "مادر قهرمان" مربوط به دوران شوروی را که نخستین بار جوزف استالین، رهبر شوروی در ۱۹۴۴ بنا نهاد، احیا کرده است؛ استالین در پی کاهش نرخ موالید و فقدان جمعیتی در جریان جنگ دوم جهانی این عنوان را ایجاد کرده بود.

اعطای این عنوان پس از فروپاشی شوروی در ۱۹۹۱ متوقف شده بود.

همانند دوران شوروی این عنوان به زنانی اعطا می‌شود که ۱۰ فرزند یا بیشتر به دنیا بیاورند و بزرگ کنند.

به گزارش روزنامه مسکو تایمز، بر اساس حکم امضا شده توسط پوتین، به محض اینکه دهمین فرزند زنده مادران یک ساله شود، به مادران واجد شرایط یک بار پرداخت یک میلیون روبلی معادل ۱۶ هزار دلار تعلق می‌گیرد.

در این فرمان همچنین آمده است که اگر مادری هر یک از فرزندان خود را در نبرد یا در نتیجه یک اقدام تروریستی یا وضعیت اضطراری از دست بدهند، همچنان واجد شرایط خواهد بود.

پوتین مدعی است که خانواده‌های پرجمعیت بار دیگر شاهد احیای تدریجی در جامعه روسیه خواهند بود، آن هم زمانی که وی برای نخستین بار پیشنهاد ایجاد عنوان مادر قهرمان را در تعطیلات روز کودک روسیه در اول ژوئن مطرح کرد.

پوتین با عنوان "مادر قهرمان" به جنگ کاهش موالید می‌رود

وی همچنین خواستار اقدامات جدی برای مقابله با بحران جمعیتی در روسیه شده است.

جمعیت روسیه برای چندین دهه با کاهش جدی روبرو شده و پس از کاهش ۴۰۰ هزار نفری در اوایل ۲۰۲۲ به ۱۴۵ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

نرخ کاهش جمعیت روسیه از ۲۰۲۱ دو برابر شده وقتی که پاندمی کرونا به بزرگترین کاهش جمعیتی از پایان شوروی رسید و از ۲۰۲۰ هم تقریبا این کاهش سه برابر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین