کد خبر: ۷۸۸۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

آمریکا و کره جنوبی مقیاس مانور‌های نظامی را گسترش می‌دهند

آمریکا و کره جنوبی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، در واکنش به آزمایشات موشکی امروز (چهارشنبه) کره شمالی، مقیاس و دامنه مانور‌های نظامی مشترک خود را گسترش خواهند داد و این کار را با مانور نظامی گسترده "سپر آزادی اولچی" در هفته آینده آغاز می‌کنند.
آمریکا و کره جنوبی مقیاس مانور‌های نظامی را گسترش می‌دهند
آفتاب‌‌نیوز :

آمریکا و کره جنوبی سه‌شنبه و چهارشنبه (16 و 17 اوت) بیست و یکمین گفت وگوی دفاعی یکپارچه خود را در سئول برگزار کردند. هیات‌های واشنگتن و سئول به رهبری "سیدارت موهانداس"، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور آسیای شرقی و "هیو تائه-کیون"، معاون وزیر دفاع کره جنوبی در سیاست دفاع ملی در این مذاکرات شرکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه مشترک آمده است: این رهبران درباره تهدید کره شمالی به ویژه افزایش تعداد و مقیاس آزمایشات موشکی طی سال گذشته گفت‌وگو کردند. آنها با در نظر گرفتن این مساله و همچنین تهدید رو به رشد کره شمالی متعهد شدند تا مقیاس و دامنه مانورها و آموزش‌های نظامی مشترک خود را در شبه‌جزیره کره و اطراف آن گسترش دهند و این کار با مانور نظامی گسترده "سپر آزادی اولچی" در هفته آینده با هدف تقویت آمادگی نظامی مشترک آغاز می‌شود.

ارتش کره جنوبی امروز از پرتاب آزمایشی دو موشک کروز توسط کره شمالی در دریای زرد خبر داد. سئول اعلام کرده که ضمن حفظ آمادگی نظامی، در حال بررسی داده‌های جدید با همکاری آمریکا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین