کد خبر: ۷۸۸۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰

قیمت یک بیت‌کوین برابر با یک بوگاتی؟

اظهار نظرهای عجیب در مورد آینده بیت‌کوین ادامه دارد؛ مدیر عامل صرافی کراکن قیمت بسیار بالایی را برای این رمزارز متصور است.
قیمت یک بیت‌کوین برابر با یک بوگاتی؟
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل صرافی رمز‌ارز کراکن اخیراً به بلومبرگ گفت که همچنان نسبت به قیمت بیت‌کوین خوش‌بین است و این امیدواری را دارد که ارزش قیمتی بیتکوین تا پایان سال ۲۰۲۲ معادل قیمت خودروی گران قیمت بوگاتی شود.

به گزارش cryptoslate جسی پاول، او پیش‌تر در سال ۲۰۲۱ نیز گفته بود: «احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۱ هر لامبورگینی معادل یک بیت‌کوین و تا پایان سال ۲۰۲۲ هر بوگاتی معادل یک بیت‌کوین خواهد بود.»

در آن زمان، بیت‌کوین حدود ۴۸۰۰۰ دلار معامله می‌شد. زمانی که پاول در ۲۶ آگوست پیش‌بینی‌های خود را یادآور شد، همچنان بر نظرهایش پافشاری کرد. در حالی که می‌گفت انتظار نداشته بازار اینچنین زمستانی شود. اما در ادامه گفت، امید دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ یک بوگاتی با یک بیت‌کوین بخرد.

بیت‌کوین زمان انتشار این گزارش تقریباً ۲۴۰۰۰ دلار معامله می شود. همچنین مدل‌های برند خودروهای لوکس بوگاتی بین ۱٫۹ تا ۳٫۳ میلیون دلار متغیر است.

پاول با بیان اینکه همچنان نسبت به بیت‌کوین بسیار خوش بین است ادامه داد: «من دوباره در قیمت ۱۸۰۰۰ دلار بیت‌کوین خریدم، خوشحالم که مجدد روی آن سرمایه‌گذاری کردم. همچنان در دراز مدت خوش‌بین هستم، مسائل بنیادی نیز در حال بهبود هستند. من هرگز چیزی بر ضد بیت‌کوین پیش‌بینی نمی‌کنم.»

به محض اینکه شرایط زمستانی بازار رمزارز شروع شد، اکثر صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال برخی از کارکنان خود را اخراج کردند. در مقابل کراکن کارکنان خود را حفظ کرد. این نشان می‌دهد، شرکت برای حمایت از کارکنان ۳۲۰۰ نفری خود با مشکل مالی مواجه نیست.

با این حال، صرافی مشکلات دیگری نیز داشت. در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲، مدیر عامل کراکن به اتهام سرزنش کردن کارمندان به بهانه عدم تطابق آن‌ها با فرهنگ شرکت، تیترِ خبرها شد. نیویورک تایمز با بررسی دقیق این موضوع، گزارش داد که پاول با شروع یک جنگ فرهنگی در کراکن، محیطی سمی و آزار دهنده ایجاد کرده‌است.

یک ماه بعد، در ژوئیه ۲۰۲۲، وزارت خزانه داری ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد کراکن آغاز کرد. تا متوجه شود آیا با اجازه دادن به کاربران مناطق تحریم شده برای معاملات دارایی‌های کریپتو، تحریم‌های ایالات متحده را نقض کرده است یا خیر. ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه ایران، کره شمالی، کوبا، سوریه و بخش‌هایی از اوکراین اعمال کرده بود. زمانی که وزارت خزانه داری تحقیقات را آغاز کرد، مشخص شد که کراکن به کاربران ایران، سوریه و کوبا اجازه داد و ستد توکن‌ها را داده‌است.

صعود قیمت بیت‌کوین

اگرچه بسیاری از مدیران حوزه رمزارزها انتظار ندارند بیت‌کوین قیمت بوگاتی را ببیند. اما نسبت به این رمزارز خوش بین هستند. آن‌ها معتقدند که پس از پایان شرایط زمستانی، قیمت افزایش خواهد یافت.

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ، در اظهار نظری گفت که انتظار داشته قیمت بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد. مک گلون در ارائه تحلیلی از بازار (۱۴ جولای) اشاره کرد که نمی‌دانسته بیت‌کوین چه زمانی کف خود را پیدا می‌کند، اما به محض افزایش قیمت، این موضوع اجتناب ناپذیر بود.

چند روز بعد، مایکل نووگراتز مدیر عامل Galaxy Digital نیز پیش بینی خود در مورد بیت‌کوین خود را ارائه داد و گفت که تا سال ۲۰۲۷ این ارز دیجیتال شاهد ۵۰۰,۰۰۰ دلار خواهد بود. او نرخ پذیرش و اعداد را از بازار نزولی تجزیه و تحلیل کرد تا به این نتیجه برسد که بازار زمستانی فقط یک دست انداز در جادهِ پذیرش است، نه یک چرخش.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین