کد خبر: ۷۸۸۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵

پاسخ تند سرمربی برزیل به صحبت ام‌باپه

سرمربی برزیل ادعای "کیلیان ام‌باپه" مبنی بر اینکه راهیابی به جام جهانی برای تیم‌های اروپایی سخت‌تر از تیم‌های آمریکای جنوبی است را رد کرد.
پاسخ تند سرمربی برزیل به صحبت ام‌باپه
آفتاب‌‌نیوز :

کیلیان ام باپه مهاجم پاری سن ژرمن و فرانسه در ماه می، گفت که تیم های اروپایی به دلیل انجام "بازی های سطح بالا" در مقدماتی کار سختی برای صعود به جام جهانی دارند.

به گزارش بی ساکر، ام‌باپه که در سال ۲۰۱۸ با فرانسه قهرمان جام جهانی شد، افزود که فوتبال در آمریکای جنوبی به اندازه اروپا توسعه یافته نیست. با این حال تیته، سرمربی برزیل با این نظرات موافق نیست و احساس می کند که کیفیت فوتبال در منطقه آمریکای جنوبی به اندازه هر جای دیگر جهان است.

تیته به ESPN گفت: شاید او در مورد لیگ ملت ها یا بازی های دوستانه اروپایی صحبت می کند، اما نه مسابقات مقدماتی جام جهانی. با تمام احترامی که قائلم در آمریکای جنوبی آذربایجان را نداریم که با این تیم بازی کنیم. ما تیمی را نداریم که شما به بازیکنان اصلی خود استراحت بدهد. مسابقات مقدماتی اینجا درجه سختی بسیار بالاتری نسبت به مرحله گروهی مقدماتی اروپا دارد.

چهار دوره گذشته جام جهانی توسط تیم های اروپایی فتح شده است. ایتالیا در سال ۲۰۰۶، اسپانیا در سال ۲۰۱۰، آلمان در سال ۲۰۱۴ و فرانسه در سال ۲۰۱۸. این طولانی‌ترین روند قهرمانی برای یک قاره در تاریخ این مسابقات است. تنها یک نایب قهرمان آرژانتین در سال ۲۰۱۴ از خارج از قاره اروپا به دیدار نهایی آمده است. در واقع، ۱۲ جام جهانی از ۲۱ جام جهانی قبلی توسط تیم های اروپایی فتح شده است.

فرانسه با قرار گرفتن در صدر گروه مقدماتی خود با پنج برد و سه تساوی از هشت بازی خود، به جام جهانی رسید. برزیل همچنین در مرحله مقدماتی به لطف ۱۴ برد و سه تساوی شکست ناپذیر بود و شش امتیاز بالاتر از آرژانتین در جایگاه اول گروه ۱۰ تیمی قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین