کد خبر: ۷۸۸۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷

واکنش ذوالنور به دستگیری یک «حاجی» در عربستان: دست به اقدام متقابل می‌زنیم

حجت‌الاسلام ذوالنور در رابطه با دستگیری یکی از حجاج ایرانی پس از در دست گرفتن عکس حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر آن‌ها با حسن رفتار متقابل عمل نکنند طبیعتا جمهوری اسلامی هم دست به اقدام متقابل می‌زند.
واکنش ذوالنور به دستگیری یک «حاجی» در عربستان: دست به اقدام متقابل می‌زنیم
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون سیاست خارجه و امنیت ملی مجلس در رابطه با دستگیری یکی از حجاج ایرانی در روز عید قربان پس از در دست گرفتن عکس حاج قاسم سلیمانی، گفت: این موضوع به جد در حال پیگیری است و دستگاه دیپلماسی ما با همه توان تلاش‌های دیپلماتیک خود را در این خصوص انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با اقداماتی که برای‌ رفع این مزاحمت ها انجام شده، گفت: به دلیل اختلافات ریشه ای این مشکلات بروز پیدا می‌کند و ما باید ابتدا با تلاش سیاسی و رایزنی دیپلماتیک از این اتفاقات جلوگیری کنیم. اگر آن‌ها با حسن رفتار متقابل عمل نکنند طبیعتا جمهوری اسلامی هم دست به اقدام متقابل می زند. لذا حکام عربستان باید سر عقل بیایند و حقوق ملت ایران و شأن و احترام زائرین و حجاج ایرانی را حفظ کنند.

وی ادامه داد: واسطه هایی که می‌توانند در این زمینه موثر باشند هم تلاش خود را می‌کنند که دستگاه امنیتی سعودی هر چه سریع تر نسبت به آزادی این زائر خانه خدا اقدام نمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی یک قهرمان ملی و جهانی هستند و مورد محبت و عشق جوان های ایران و جهان اسلام است. اگر یک جوان ایرانی نسبت به این شهید بزرگوار عشقش را ابراز کند، جرم نیست؛ چرا که نسبت به قهرمان ملی ابراز احساسات کرده است.

وی افزود: اینکه یک جوان ایرانی بخواهد یاد و خاطره شهیدش را گرامی بدارد جرم نیست که آنها بخواهند او را بازداشت کنند. تلفن همراه این شهروند عزیز ما را گرفتند و اطلاعات خصوصی او را تخلیه کردند و در مقابل دستگاه دیپلماسی ما هم فعال است و دستگاه امنیتی تمام تلاش خود را می‌کند تا این عزیز هر چه زودتر به آغوش خانواده بازگردند و نگرانی خانواده ایشان برطرف شود.

ذوالنور خاطرنشان کرد: در این خصوص هم با وزیر امور خارجه و هم زیر مجموعه شان صحبت کردم. خود بنده هم پیگیری کردم و با وزیر محترم اطلاعات و معاونین زیربط صحبت کردم و تلاش ها در حال انجام است که ان شاالله این عزیز هر چه سریعتر از گرفتاری تصنعی که برایش ایجاد کرده اند، رهایی پیدا کند.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی آل سعود با بهانه گیری های مختلف مزاحمت هایی برای حجاج ما ایجاد می‌کنند در مقابل هم بعثه، رایزنی فرهنگی، نمایندگی سیاسی و حافظ منافع ما در این زمینه فعال هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در خصوص این حاجی اصفهانی دستگاه دیپلماسی ما نماینده حافظ منافع عربستان در ایران را احضار کرده و به آنها تذکر دادند و از آنها خواستند کار را پیگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین