کد خبر: ۷۸۸۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰

مدیر مالی سازمان ترامپ جرائم خود را پذیرفت

مدیر مالی سازمان ترامپ، اتهامات خود درباره نقض قوانین مالیاتی آمریکا را پذیرفت.
مدیر مالی سازمان ترامپ جرائم خود را پذیرفت
آفتاب‌‌نیوز :

«آلن ویسلبرگ» مدیر مالی «سازمان ترامپ» روز پنجشنبه اتهامات خود درباره نقض قوانین مالیاتی به مدت بیش از ده سال را پذیرفت.

​به گزارش وبگاه شبکه «فاکس نیوز»، ویسلبرگ پذیرفت بابت تخلفاتش صد روز را پشت میله‌های زندان سپری و کند و البته درباره فعالیت‌های سازمان ترامپ ادای شهادت کند.

با اینکه پیش‌تر رسانه‌های آمریکایی برآورد کرده بودند ویسلبرگ در عدم اعلام دارایی‌های شرکت و فرار مالیاتی، مبالغ هنگفتی به جیب این سازمان سرازیر کرده، تحقیقات دادگاه به کشف فقط ۵۰ هزار دلار دارایی نامشروع منتج شده است.

ویسلبرگ همچنین از ۱۵ فقره اتهام سنگین از جمله تصاحب مال عمده تبرئه شده است. وکیل این مقام سابق سازمان ترامپ در این‌باره گفت: «آقای ویسلبرگ در یکی از سخت‌ترین تصمیمات زندگی خود، امروز اتهامات علیه خود را پذیرفت تا این پرونده بعد از یک سال کابوس برای او و خانواده‌اش، مختومه شود».

ترامپ در طول حضور در کاخ سفید از انتشار سوابق مالیاتی امتناع کرد و در سال ۲۰۱۸ که «رابرت مولر» بازرس ویژه رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به سود ترامپ تلاش کرد به سوابق مالیاتی وی دست پیدا کند، رئیس جمهور سابق آمریکا تمام تلاش خود را برای ممانعت از این اقدام به کار گرفت.

پیش‌تر نیز شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشت دفتر دادستانی نیویورک سوابق مالیاتی ترامپ را از تاریخ ژانویه ۲۰۱۱ تا آگوست ۲۰۱۹ به دست آورده‌ است. این در حالی است که ترامپ تلاش می‌کرد از طریق دیوان عالی آمریکا دستیابی به این اسناد را غیرممکن کند.

این دادستانی اکنون در حال بررسی چند جنبه مختلف از فعالیت‌های مالی و تجاری ترامپ است. از سوی دیگر رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند دفتر دادستانی منهتن تحقیقات درباره پرونده‌های ترامپ را تشدید کرده و به طور ویژه بر روی یکی از شرکت‌های املاک ترامپ در نیویورک تمرکز کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین