کد خبر: ۷۸۸۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

علم‌الهدی: هرکس در برابر ولایت قد علم کرده، یا دزد است و یا مزدور اجنبی!

امام جمعه مشهد گفت: شما جوانان که تداوم‌بخش مسیر انقلاب اسلامی هستید، باید با عبرت گرفتن از تاریخ کشور به بصیرت انسان‌شناسی برسید و به امامت اتکا کنید، زیرا هر روزی که ملت از ولایت فاصله گرفتند، دچار سیه‌روزی و ناکامی شدند.
علم‌الهدی: هرکس در برابر ولایت قد علم کرده، یا دزد است و یا مزدور اجنبی!
آفتاب‌‌نیوز :

سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی (ع) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد اظهار کرد: حکومت و قدرت برای خاندان منحوس پهلوی نه بر مبنای خواست مردم بود و نه اینکه خودشان با زور می‌توانستند حکومتشان را حفظ کنند، بلکه همه زورگویی‌ها و گردن‌کشی‌های آنان در جهت حفظ منافع بیگانگان و اجانب بود.

وی افزود: رضاخان وقتی به قدرت رسید، حکومت خود را مدیون نابکاری‌های خائنانه دولت استعمارگر انگلستان می‌دانست و به همین دلیل، تاریخ حکومتی خود را از ابتدا تا انتها در جهت مزدوری‌گری برای اجنبی‌ها به کار گرفت تا اینکه مردم در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت بیدار شدند و سرمایه‌های خود را ملی کردند، اما کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد باعث شد تا خواست مردم در ایجاد یک حکومت مستقل ملی سرکوب شود و حکومتی روی کار بیاید که برای تحقق خواست و اراده اجانب می‌کوشد.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ید بابرکت امام (ره) و همراهی شما مردم توانست ملت و کشور را از زیر چکمه ۴۰ هزار مستشار آمریکایی نجات دهد، خاطرنشان کرد: در جریان کودتای ۲۸ مرداد، همراهی مردم به دلیل تاییدات جریان روحانیت باعث تثبیت تحرکات سیاسی طرفداران نهضت ملی شدن صنعت نفت شد و مصدقی را که از کاخ خود بیرون آمده بود و قصد داشت تا به‌عنوان یک قهرمان تاریخی، در اوج از سیاست خداحافظی کند، دوباره از خانه خود بیرون آورد و به نخست‌وزیری رساند تا در نتیجه آن، حتی شاه از کشور فرار کند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مردمی که ۳۱ تیر کشور را با طنین شعار‌های انقلابی خود تکان می‌دادند، در روز ۲۸ مرداد در خانه ماندند و از پشت پنجره خانه‌هایشان نگاه کردند که چطور آمریکایی‌ها و مزدورانشان، دلار‌های نفتی ما را می‌گیرند و به عده‌ای اراذل و اوباش پول می‌دهند تا در خیابان‌ها، آشوب به پا کنند. علت این انفعال هم بی‌اعتمادی مردم به جریانی بود که تا پیش از آن، روحانیت پیشاهنگ آن بود، اما در روز ۲۸ مرداد، به این دلیل که دیگر نشانه‌ای از روحانیت میان مردم نبود، مردم مطمئن شدند که قدرت‌مداران بدون روحانیون دوباره همان جنایتی را می‌کنند که تا پیش از آن به دست شاه و دربار انجام می‌شد.

علم‌الهدی با اشاره به متن نامه مرحوم آیت‌الله کاشانی به مرحوم دکتر مصدق در روز ۲۷ مرداد تأکید کرد: این نامه نشان می‌دهد که جریان مصدق با آمریکایی‌ها وارد تعامل و سازش شده بود، اما آمریکایی‌ها یک مزدور حلقه به گوش می‌خواستند و به همین دلیل، بازهم مصدق را از کار برکنار کردند و محمدرضا را روی کار آوردند. در تمام طول تاریخ این کشور، این نکته ثابت شده است که هرکس تاکنون در برابر ولایت قد علم کرده و به میدان آمده، بعداً مشخص شده که یا دزد است و یا مزدور اجنبی و خارجی.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار کرد: در سال ۸۸ وقتی آقایی با ژست روشنفکری تصمیم گرفت در برابر ولایت بایستد، ما بار‌ها گفتیم که این آقا مزدور دشمن است و با اجانب ارتباط دارد، اما کسی باور نکرد تا اینکه همین فرد در روز‌های اخیر، بیانیه‌ای صادر کرده و به این دلیل که جرات جسارت به حاج قاسم محبوب امت را نداشت، اما دومین سردار شاخص مدافع حرم یعنی شهید حاج حسین همدانی را مورد اهانت قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام‌جمعه مشهد وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۸ مقاومت کردند تا این جریان فتنه‌گر را از یک جایگاه که مسلط بر ملت است، دور نگه دارند، از وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل گرفته تا بسیاری از فریب‌خوردگان داخلی از او حمایت کردند و بازهم فقط مردم بودند که برپایه اعتمادی که به ولایت فقیه داشتند، به میدان آمدند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: به دلیل تدبیر مقام معظم رهبری بود که از همان زمان پیش‌بینی می‌کردند که روزی این مشت باز خواهد شد و مردم واقعیت پلید جریان فتنه را مشاهده می‌کنند؛ همان موضوعی هم که امروزه فاش شد و همین آقا در دفاع از داعش و انسان‌های ناپاک و سنگدلی که امثال حججی‌ها را تکه‌تکه می‌کردند، به دومین شهید سرشناس جریان دفاع از حرم یعنی شهید همدانی اهانت کرد، زیرا جرات جسارت به سلیمانی را نداشت تا بازهم ثابت کند که هر جریانی که در طول تاریخ کشور در برابر ولایت ایستادگی کند، سرسپردگی به اغیار و بیگانگان دارد.

علم‌الهدی گفت: شما جوانان که تداوم‌بخش مسیر انقلاب اسلامی هستید، باید با عبرت گرفتن از تاریخ کشور به بصیرت انسان‌شناسی برسید و به امامت اتکا کنید، زیرا هر روزی که ملت از ولایت فاصله گرفتند، دچار سیه‌روزی و ناکامی شدند. اساساً همه مظالمی هم که بر سیدالشهدا (ع) وارد شد، معلول انتخاب ناآگاهانه مردم بود که فریب حاکم قداره‌کشی همچون معاویه را خوردند و در انتها هم حکومت را تسلیم فرزند نحس او، یزید کردند تا در نهایت کار به جایی برسد که مظالم بی مثل و مانندی بر اهل بیت پیامبر (ص) وارد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین