کد خبر: ۷۸۹۲۹۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
عضو شورای شهر مطرح کرد:

انبار‌های آتش‌نشانی خالی از تجهیزات

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نسبت به خالی بودن انبار‌های سازمان آتش‌نشانی از تجهیزات هشدار داد و گفت: ممکن است حتی تا پایان سال به ابتدایی‌ترین تجهیزات همچون لباس آتش‌نشانی محتاج شویم.
آفتاب‌‌نیوز :

سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه دیروز شورای شهر تهران با اشاره به بازدید اخیرش از سازمان آتش‌نشانی در تذکری خطاب به شهردار و معاون منابع شهرداری اظهارداشت: انبار‌های سازمان آتش‌نشانی خالی از تجهیزات است و اگر به قید فوریت به آن رسیدگی نشود تا پایان سال دچار بحران خواهیم شد.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی به ابتدایی‌ترین لوازم از جمله لباس آتش‌نشانی هم نیاز فوری داریم، افزود: خودرو‌های آتش‌نشانی بیمه بدنه ندارند و آنجایی که این خودرو‌ها امدادی و عملیاتی هستند و به دلیل سرعت بالا امکان وقوع حادثه وجود دارد، لذا ضرورت دارد فورا به موضوع بیمه بدنه این خودرو‌ها رسیدگی شود.

ایستگاه‌های آتش نشانی نظافتچی ندارند!

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران همچنین با تاکیدبر اینکه سازمان آتش‌نشانی و ایستگاه‌های آن نیروی خدماتی ندارند و کار‌های خدماتی و حتی نظافت سرویس‌های بهداشتی توسط پرسنل خدوم صورت می‌گیرد، از فروزنده معاون شهردار تهران خواست در اسرع وقت به این موضوع ورود کرده و این معضل را برطرف کند.

وی در خصوص ورود عوارض تجهیزات سازمان آتش‌نشانی نیز گفت: همه خودرو‌های وارداتی مشمول عوارض می‌شوند؛ اما از آنجایی که خودرو‌های این سازمان عملیاتی و امدادی هستند باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا از پرداخت عوارض منع شوند؛ لذا ضرورت دارد شهردار تهران در هیئت دولت نیز این مورد را پیگیری و مصوبه‌ای توسط هیئت وزیران اخذ شود.

سازمان آتش‌نشانی ۳۹۰۰ نیرو لازم دارد

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی در طول روز حدود ۴۰۰عملیات انجام می‌دهد، ادامه داد: متاسفانهاین سازمان با کمبود ۳۹۰۰نیرو مواجه است و باید به آن رسیدگی شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان به صورت مداوم در معرض حریق و سوختگی هستند، افزود: متاسفانه بیمه پرسنل سازمان آتش‌نشانی با هیچ بیمارستان سوانح و سوختگی قرارداد ندارد و خود یک چالش بسیار بزرگ است در همین راستا از مدیرعامل سازمان شهر سالم درخواست می‌کنم به این موضوع ورود کرده و مشکلات را برطرف کنند.

نجفی با بیان اینکه این سازمان ۵۲۰۰نیرو دارد که ۲۰۰نفر آن‌ها قرارداد کارگری دارند و از سویی دیگر به زودی ۸۰ نفر بازنشسته داریم که باید به آن‌ها حدود یک میلیارد تومان پرداخت شود، ادامه داد: از این روپیشنهاد دارم باتوجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی در بحث پایان کار و صدور پروانه و عوارض نیازمند همکاری با شهرداری تهران است جلسه مشترکی داشته باشند و این مبلغ تهاتر شود.

۸۰ درصد از نیرو‌های آتش نشانی خارج از شهر و حومه تهران زندگی می‌کنند

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در خصوص مسکن پرسنل سازمان آتش‌نشانی نیز خاطر نشان کرد: حدود ۸۰ درصد از نیرو‌های این سازمان در خارج از شهر و حومه تهران زندگی می‌کنند و اگر بحرانی در تهران رخ دهد و ورودی‌های شهر مسدود شوند امکان ورود این این افراد برای ارائه خدمات و امداد وجود نخواهد شد؛ لذا از شهردار تهران میخواهم به طور جد پیگیری تعاونی مسکن کارکنان این سازمان باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین