کد خبر: ۷۹۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۷
با تلاش مامورن پلیس آگاهی

6 عضو باند سامورایی‌ها به زانو درآمدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 6عضو باند موسوم به سامورایی‌ها که از چندی پیش تحت تعقیب قرار داشتند در اقدام ضربتی پلیس به زانو درآمدند. 

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب، پرونده این متهمان زمانی در دستور کار پلیس آگاهی قرارگرفت که تعدادی از مالباختگان از سوی این متهمان مجروح شده بودند. 

بازپرس قندی‌زاده در شعبه 8 بازرسی دادسرای جنایی در این باره به خبرنگار اجتماعی آفتاب گفت: «به دنبال شکایت‌های مردی در ارتباط با زورگیری با تهدید چاقو و قمه‌ در نقاط مختلف تهران با دستور قضایی در این خصوص موضوع به پلیس آگاهی تهران ارجاع شد».

بازپرس جنایی اضافه کرد:‌ «تحقیقات اولیه پلیس حاکی از آن بود که زورگیری‌ها در مناطق حاشیه‌یی تهران روی داده است. به طوری که زورگیر‌ها پس از سوارکردن مسافر درمیانه راه اقدام به سرقت اموال مردم کرده و سپس با مجروح کردن مسافران آنها را از خودرو بیرون انداخته و متواری می‌شدند».

چهره‌نگاری
قندی‌زاده تصریح کرد:‌ «با شکایت‌های متعدد مردمی و چهره‌نگاری از سارقان و در اختیار قرارگرفتن مشخصات 2 دستگاه خودرو متعلق به سارقان زورگیر، یک تیم از مامورن پلیس آگاهی با کنترل محل‌ها‌یی که بیشترین سرقت‌ها صورت گرفته بود، با مشاهده یکی از خودروهایی که با سه سرنشین به صورت مشکوک تردد می‌کرد، این خودرو را به صورت غیرمحسوس تحت کنترل قرار داد». 

درگیری با سارقان
بازپرس دادسرای جنایی افزود: «دقایقی پس از تحت کنترل قرارگرفتن این خودرو، هنگامی که سرنشینان خودرو مبادرت به سوارکردن یک مسافر کردند، پس از طی مسافتی با حمله به مرد مسافر و ضرب و جرح وی، او را از خودرو بیرون انداختند که بلافاصله با سد شدن راه فرار سارقان در یک اقدام ضربتی هر سه سرنشین خودرو دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند». 

با تحقیق از سه متهم دستگیر شده آنها اعتراف کردند از زندانیان سابقه‌دار هستند که به صورت 6 نفره پس از آزادی از زندان با استفاده از خودروهایی که در اختیار داشتند در پوشش حمل مسافر اقدام به سرقت از مردم می‌کرده‌اند. 

به دنبال این اعترافات معلوم شد سرکرده این باند فرهاد معروف به سامورایی نام دارد که به دلیل سوابق متعدد کیفری از جمله شرارت تمامی اعضای باند اموال سرقتی را دراختیار وی قرار می‌دادند.

باند متلاشی شد
بازپرس جنایی اظهار کرد: «با جمع‌بندی اطلاعات ارایه شده از سوی سه متهم دستگیر شده، دستور قضایی در این ارتباط صادر شد و در مرحله بعدی سه عضو دیگر این باند از جمله فرهاد سامورایی نیز دستگیر شدند». 

با آغاز مرحله دوم تحقیقات و اعتراف این متهمان به ده‌ها فقره سرقت و زورگیری، محل سرقت‌ها شناسایی شدو تعدادی از مالباختگان نیز پس از حضور در دادسرای جنایی متهمان را مورد شناسایی قرار دادند. 

قندی‌زاده در ادامه گفت: «‌با شناسایی تعدادی از مالباختگان در مرحله بعدی در بازرسی از 2 مخفیگاه اعضای این باند مقادیری اموال و اسناد و مدارک متعلق به مالباختگان کشف و ضبط شد که تحقیق از متهمان همچنان ادامه دارد».

توجه به هشدارها
بازپرس جنایی با هشدار به مردم از آنها درخواست کرد تا به توصیه و هشدارهای پلیسی، قضایی توجه کنند و از سوار شدن به خودروهای شخصی و فاقد مجوز قانونی برای حمل مسافر جداً‌ خودداری کنند. وی اضافه کرد: «تحقیقات بعدی حاکی از آن است که این متهمان پول‌های مسروقه را صرف خرید موادمخدر صنعتی (شیشه) کرده بودند و تعدادی از مالباختگان نیز پس از مقاومت به شدت مجروح و مدتی را در بیمارستان بستری بوده‌اند که اگر به هشدارها توجه می‌کردند قطعاً‌ دچار لطمات اینچنینی نمی‌شدند. پس توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرید».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین