کد خبر: ۷۹۱۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

وال استریت ژورنال: جنگ اوکراین ذخایر مهمات ارتش آمریکا را کاهش داده است

بر اساس گزارش نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال، پنتاگون مشغول تحقیق و بررسی در زمینه رفع نواقص تسلیحاتی خود در ضمن ادامه روند ارسال سلاح به اوکراین است.
وال استریت ژورنال: جنگ اوکراین ذخایر مهمات ارتش آمریکا را کاهش داده است
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که چندین مقام نظامی بدون فاش کردن نامشان به این نشریه گفتند، ارتش آمریکا پس از اقدام کاخ سفید در تصویب بسته‌های کمکهای نظامی شامل میلیاردها دلار "کمک مرگبار" برای اوکراین و تحویل این کمکها، دچار کمبود چند نوع مهمات شده است.

یک مقام پنتاگون که نامش را فاش نساخت به وال استریت ژورنال گفت، واشنگتن علاوه بر هزاران تفنگ، پهپاد، موشک، ادوات توپخانه و موشک انداز، حجم انبوهی مهمات شامل ۸۰۶۰۰۰ گلوله توپخانه ۱۵ میلی متری را هم به کی‌یف اعطا کرده است و ذخیره‌های مربوط به مهمات این تسلیحات هم "به شکلی ناخوشایند پایین آمده است."

مقام مذکور اضافه کرد: سطح این مهمات در سطحی که مطلوب ما برای ورود به یک نبرد باشد، نیست.

او تصریح کرد، از آنجا که آمریکا هم اکنون به طور مستقیم در هیچ جنگ عمده‌ای دخیل نیست، گلوله‌های ۱۵ میلی متری هنوز در سطح "تعیین کننده" پایین نیامده است.

به نوشته پایگاه راشاتودی، کاهش دخایر مهمات ارتش آمریکا، این ارتش را وادار به "تحقیق مفصل در پایگاه صنعتی مهمات" و بررسی چگونگی حفظ ذخایر متعلق به خودش در سطح مد نظر در ضمن حفظ سرعت فعلی کمک به نیروهای اوکراینی کرده است.

آمریکا تنها در سال جاری میلادی نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی مستقیم را به کی یف اختصاص داده است.

ارتش آمریکا همچنین از قانونگذاران آمریکایی خواست تا ۵۰۰ میلیون دلار را نیز برای ارتقای کارخانه‌های مهمات سازی ارتش تخصیص دهد هر چند که وال استریت ژورنال گزارش داد، کمبودهای ایجاد شده در مهمات به دلیل فقدان بودجه نیست و بودجه درخواستی اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به میزان ۷۷۳ میلیارد دلار احتمالا هزینه‌های جبران کسری را پوشش می‌دهد.

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام صنعتی نوشت، برای عرضه کننده‌ها، تولید مهمات جدید از زمان ثبت سفارشات ممکن است تا ۱۸ ماه طول بکشد در حالی که تسلیحات پیچیده‌تر مثل موشکها احتمالا مدت زمان تولید بیشتری احتیاج خواهند داشت. همچنان که نیروی زمینی و دیگر شاخه‌های ارتش آمریکا به روند قراردادهای موجود با شرکت‌های مهمات‌سازی ادامه می‌دهند هنوز قراردادی برای جبران کمبودهای فزاینده امضا نکرده‌اند.

از زمانی که واشنگتن در ماه فوریه تحویل تسلیحات خود را به کی‌یف تشدید کرد، برخی از تامین کنندگان می‌گویند که پنتاگون به سادگی به نیازهای ارتش رسیدگی نمی‌کند، که این باعث ایجاد "تاخیر" و "ناتوانی پیمانکاران برای تولید بیشتر" شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین