کد خبر: ۷۹۱۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده در ایران اعلام شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده در ایران را حدود ۱۳ میلیارد لیتر اعلام کرد و گفت: حدود ۵۷ درصد از انتقال فرآورده در کشور با نفتکش‌های جاده‌پیما و حدود ۳۶ درصد از انتقال با خطوط لوله انتقال فرآورده و بقیه با واگن‌های ویژه حمل ریلی سوخت جابه‌جا می‌شود.
ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده در ایران اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز :

علی‌اکبر نژادعلی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، ۷ شهریورماه) در آیین رسمی بهره‌برداری از پروژه‌ ملی صادرات دریایی گاز مایع که همزمان با هفته دولت، در محل ساختمان مرکزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، ‌گفت: نمودار مصرف انواع فرآورده نفتی در کشور نشان می‌دهد که مصرف چهار فرآورده اصلی شامل بنزین، نفت‌گاز، گاز مایع و نفت‌کوره در کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹.۴ درصد افزایش یافته است.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، طول خطوط لوله انتقال فرآورده در کشور را حدود ۱۴ هزار کیلومتر، تعداد دستگاه‌های گازکش برای جابه‌جایی گازمایع را ۶۲ دستگاه و تعداد شناورهای دریایی این مجموعه را ۹ عدد اعلام کرد و افزود: ۱۰ هزار نفتکش‌ جاده‌پیما، روزانه بیش از ۲۵۰ میلیون لیتر فرآورده را در کشور جابه‌جا می‌کنند.

نژادعلی با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌عنوان عرضه‌کننده انحصاری فرآورده در کشور، محصولات استراتژیک را در گستره جغرافیایی کشور عرضه می‌کند، تاکید کرد: تنوع ذی‌نفعانی که وجود دارد و ارتباطات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که در ارتباط با فرآیند توزیع وجود دارد، صادرات و ترانزیت فرآورده از جمله فعالیت‌هایی است که گردش مالی بزرگی را برای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی رقم می‌زند که نیاز به مدیریت عملیاتی و مالی پیچیده و دقیقی دارد.

وی با تاکید بر غیرقابل توقف بودن عملیات عرضه فرآورده و تکالیف این مجموعه برای تأمین امنیت انرژی در داخل کشور گفت: به‌تازگی کارگروهی را برای برنامه‌ریزی در زمینه حمل بهینه فرآورده در کشور و کاهش هزینه‌های حمل در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تشکیل داده‌ایم.

درآمد ۳۶۰ میلیون دلاری سالانه با اجرای یک پروژه ملی و کوتاه‌مدت در هرمزگان

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره اهمیت پروژه ملی صادرات دریایی گاز مایع گفت: با اجرای این پروژه، از هدررفت روزانه دو هزار تن گاز مایع که تاکنون سوزانده می‌شد، جلوگیری و افزون بر این امکان صادرات شش هزار تن گاز مایع در کشور فراهم شد.

نژادعلی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه سالانه تا ۳۶۰ میلیون دلار درآمد نصیب کشور می‌کند، افزود: این پروژه اواخر خردادماه امسال با دستور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کلید خورد، نشست‌های پرشمار و فشرده‌ای با شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، شرکت‌های پالایش نفت خلیج فارس و پالایش نفت بندرعباس برگزار و سرانجام با امضای تفاهمنامه‌ای با قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی ستاد کل نیروهای مسلح مردادماه امسال اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در نخستین روز از هفته دولت راه‌اندازی و به مرحله بهره‌برداری رسید، بیان کرد: پروژه‌ ملی صادرات دریایی گاز مایع با ۹ سکو با قابلیت تخلیه همزمان، چهار موتورخانه و امکان بارگیری شش هزار تن شبانه‌روز عملیاتی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین