کد خبر: ۷۹۲۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
سردار سلامی گفته "به گلستان استقلال و بوستان آزادی رسیده‌ایم"

حمله فرمانده سپاه به دولت روحانی و تمجید از رئیسی: تحریم را بردارند، چندان خوشحال نمی‌شویم/۲ هزار گردان سایبری داریم

سردار سلامی گفت: فیزیک تحریم ها شکسته شده است، هرچند برخی آثار روانی آن هنوز باقی است. تلاش برای رفع تحریم به این خاطر است که آن را ظالمانه می دانیم و ظلم باید برطرف شود. نه اینکه نیازمند رفع تحریم ها باشیم.
حمله فرمانده سپاه به دولت روحانی و تمجید از رئیسی: تحریم را بردارند، چندان خوشحال نمی‌شویم/۲ هزار گردان سایبری داریم
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز تصمیمات سیاسی در ایران اسلامی، نقشی تعیین کننده در انتخابات آمریکا دارد و سرنوشت کاخ سفید از حسینیه امام خمینی (ره) تاثیر می‌پذیرد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز سه شنبه در همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور در مشهد افزود: امروز آمریکا نمی‌تواند هر نقشه‌ای که دارد را در منطقه پیاده نماید و به یقین نقشه هایش شکست می‌خورد.
ما در بسیاری از فناوری‌ها در رتبه نخست هستیم و حتی برخی ابرقدرت‌ها خریدار تسلیحات ما شده و پیشنهاد همکاری مشترک می‌دهند و در زمینه پدافند هوایی، قدرت‌های برتر جهان را پشت سر گذاشته‌ایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه فصل پدرخواندگی نظام‌های بیگانه در سرزمین ما به پایان رسیده است، افزود: همه این‌ها بدان دلیل است که ما چشم به بیگانگان نداریم و برداشتن اتکا از بیگانگان، موجب قوت و قدرت می‌شود. امروز ساختن سامانه‌های مدرن، به اندازه ساخت دوچرخه برای ما آسان است و ما خود فناوری‌های مدرن را تولید کرده و به کار می‌گیریم و، چون قدرتمند هستیم، نگران جنگی هم نیستیم. منطق انقلاب اسلامی قدرت برای برقراری عدالت است و اینکه در جهان، صدای مستضعفان و مظلومان بلند باشد. پیمان ما با متحدانمان اعتقادی است و پای آن هم می‌مانیم.  اگر تحریم را بردارند چندان خوشحال نمی‌شویم و اگر هم ادامه دهند، ناراحت نمی‌شویم، زیرا چشم به حمایت بیگانگان نداریم.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن ذره‌ای رحم ندارد، افزود: دشمن تاکنون هر اقدامی که توانسته علیه ما اعمال کرده است. اگر قدرتمند نبودیم، آن‌ها حمله می‌کردند، اما چون قدرتمند شده ایم از مواجهه با ما فراری هستند و این قدرت ما روزانه تصاعدی و فزاینده است. مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کرده است، کمتر از ۱۰ درصد است و اگر درست عمل کنیم آنقدر استعداد و ظرفیت و امکانات داریم که می‌توانیم با تکیه بر اعتقاد و مکتب و رهنمود‌های رهبری از همه مشکلات عبور کنیم. جنگ اصلی در جهان کنونی جنگ تبیین، تفکر و اندیشه است و آنچه به عنوان جنگ نظامی، اطلاعاتی و امنیتی مطرح است جلوه ظاهری نیرویی است که در ژرفای اندیشه ملت‌ها و دولت‌ها در جریان است.

وی ادامه داد: نتیجه اندیشه غیر وحیانی، ساخت بمب اتم و استفاده آن علیه انسان‌های بی گناه است. دارندگان سلاح اتمی از آن به عنوان راهبردی برای برخورد با ملت‌ها استفاده می‌کنند و همه در خدمت اهداف شیطانی است. رهبر معظم انقلاب در خصوص ساخت سلاح‌های نظامی و دقت کاربرد آن‌ها تاکید بسیاری دارند تا افراد بی‌گناه جان خود را از دست ندهند. در منطق اسلام استفاده از سلاح هسته‌ای و نابودی نسل هیچ جایگاهی ندارد. ما بسیاری از کار‌ها را علیه دشمنان به خاطر ملاحظات اخلاقی انجام نداده ایم. امروز دقت سلاح‌های ما برای اهداف ثابت و متحرک ۱۰۰ درصد است و پهپاد‌های ما می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی هر نقطه را که بخواهند مورد هدف قرار دهند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه محصول تمدن، اندیشه و تفکر و غرب چیزی جز برده‌داری مدرن و جابه‌جایی مفاهیم و همچنین ایجاد جهانی با نظم ظالمانه برای بشر نبوده است، افزود: در جابه جایی مفاهیم، دفاع مشروع را تروریسم می‌نامند و تروریسم را، دفاع مشروع نامگذاری می‌کنند و تحریم برای آن‌ها منطقی می‌شود.  غربی‌ها در کشور‌های مختلف از دیکتاتور‌ها حمایت کردند و جنگ‌های جهانی اول و دوم را به راه انداختند و هر کجا که رفتند جز جنگ و خونریزی، اشغال، نابودی و آوارگی چیزی به همراه نیاوردند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: تا پیش از ظهور داعش و پدیده تکفیری، اسلام در اروپا در حال غلبه و پیشرفت بود و فراوان‌ترین نام در نزد مسیحیان "محمد" برای پسران و "نور، اسما و فاطمه" برای دختران بود، اما آن‌ها پدیده تکفیر را به راه انداختند تا چهره خشن و ویرانگری از اسلام نمایش دهند.جنگ امروز، جنگ اعتقادات، باور‌ها و ارزش‌ها است که اگر ضعیف باشیم باید نابود یا تسلیم شویم، اما ما بدون پذیرش نظم ظالمانه، بخش مهمی از قدرت جهان شده‌ایم.  دشمن به دنبال فلج ذهنی و تسخیر قلب جوانان است و در این میان اساتید دانشگاهی، پرچمدار اعتقاد، باور و اندیشه هستند و باید آگاه سازی نمایند.

وی گفت آمریکا ۵۰ درصد قدرت نظامی جهان را در اختیار دارد، اما از درون دچار مشکلات بسیاری است، بعضی صحنه‌ها و فیلم‌ها که منتشر می‌شود نشانگر فروپاشی انسانیت در آمریکا است و کسی نیست که به مشکلات آن‌ها توجه کند. کشور‌های مختلف اروپایی نیز دچار همین مشکل هستند، اما در کشور ما به خاطر وجود فرهنگ ایثار، در حوادث مختلف مردم در کنار هم هستند و مسوولان نیز در کنار مردم حضور پیدا می‌کنند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما به گلستان استقلال و بوستان آزادی رسیده ایم، افزود: ما دستاورد‌ها و افتخارات زیادی داریم و نباید اجازه بدهیم که دشمن ذهن دانشجویان و جوانان ما را بدزدد. دشمنان در تحریف تاریخ حرفه‌ای هستند و هنر آن‌ها تحریف است.

وی در خصوص تحریم‌ها نیز گفت: فیزیک تحریم‌ها شکسته شده است، هرچند برخی آثار روانی آن هنوز باقی است. تلاش برای رفع تحریم به این خاطر است که آن را ظالمانه می‌دانیم و ظلم باید برطرف شود. نه اینکه نیازمند رفع تحریم‌ها باشیم.  ما می‌دانیم که شرایط سخت است، اما صبر مردم و امید، برای غلبه بر دشمن، آینده روشنی را نوید می‌دهد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اینک ۳۴۰ طرح بزرگ ملی را در بخش‌های مختلف با همکاری بخش خصوصی در دست اجرا دارد که اجرای آن نقش مهمی در بهبود شرایط ایفا خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش پرسش و پاسخ با اساتید بسیجی اظهار داشت: دشمن در فضای مجازی میل به غلبه دارد و تحریف واقعیت می‌کند. امروز فضای مجازی خطرناک‌ترین فضای تقابل با دشمن است. ما ۲ هزار گردان سایبری سازماندهی شده و فعال داریم و وضعیت از نظر محتوا، عملیات و زیرساخت بهتر شده است. اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود مقدار زیادی از تأثیرات دشمن کاسته خواهد شد. برنامه‌های مختلفی مثل استفاده از پیام رسان‌های داخلی و موتور جستجو در حال انجام است، که دولت قبلی اعتقادی به تولید محتوا و زیرساخت در این زمینه نداشت و حتی یکی از موسسات ما را، که به دنبال استقلال در فضای مجازی بود، ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص مشکلات اقتصادی هم با حمله به دولت روحانی و تمجید از دولت رئیسی، مدعی شد: دولت سیزدهم وارث انباشتگی مشکلاتی بود که از دولت قبل به یادگار ماند. نگاه دولت قبل این بود که مشکلات را از مسیر دشمنان حل کنیم، اما این دولت نگاه متفاوتی دارد. رییس جمهور نیز لحظه به لحظه مشکلات را رصد می‌کند و در حوادث غیرمترقبه در کنار مردم حاضر می‌شود و برای رفع مشکلات تلاش می‌کند. ما به شرایط آینده خوشبین هستیم.

طرح ولایت در قالب دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی هیات‌های علمی دانشگاه‌های کشور از روز یکشنبه، ۱۳ شهریورماه در مشهد آغاز شده که به مدت یک هفته ادامه داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین