کد خبر: ۷۹۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۳

خالد مشعل: ملت فلسطین تا آزادی قدس مبارزه می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «خالد مشعل» بر ادامه مبارزه و مقاومت برای آزادی قدس شریف تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب و به نقل از واحد مرکزی خبر، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی مردم فلسطین موسوم به «حماس» اعلام كرد آزادسازی قدس‌شریف تنها با درپیش گرفتن راه مبارزه و مقاومت دربرابر صهیونیست‌های اشغالگر امكان پذیر است. 

خالد مشعل دیشب در مراسم اعلام تاسیس شعبه دمشق «موسسه بین‌المللی قدس»، امید بستن برخی فلسطینیان به روند سازش با دشمن صهیونیستی را مورد انتقاد قرارداد و گفت: «در طول تاریخ، مذاكره و سازش با دشمن، راه به جایی نبرده و همواره مقاومت و پایمردی برای امت اسلامی عزت و افتخار آفرین بوده است». 

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به رویدادهایی از تاریخ بویژه در زمان جنگ های صلیبی، خاطرنشان كرد قدس بیش از دو قرن در اسارت صلیبیان بود اما مسلمانان سرانجام در سایه اتحاد، اقتدار و اصرار بر مقاومت دشمن را از سرزمین مقدس خود بیرون راندند. 

خالد مشعل همچنین عملكرد تشكیلات خودگردان فلسطین در زمینه صرفنظر كردن از حقوق ملت فلسطین دربرابر منافع شخصی محدود را نامناسب خوانده و گفت: «تاریخ این گروه زبون را افشا خواهد كرد و آنها همیشه در میان ملت خوار و ذلیل خواهند بود».
 
وی با اشاره به اینكه بیت المقدس از آن همه مسلمانان است و اینكه آحاد امت باید در تعیین سرنوشت قدس شریف سهیم باشند، اظهارداشت: «هیچ گروه فلسطینی یا عرب حق ادعای تعیین سرنوشت قدس را ندارد».
 
مشعل همچنین بر یكپارچگی قدس شریف تاكید كرد و درباره توطعه تقسیم قدس به دو بخش شرقی و غربی هشدار داد. 

مشاور سیاسی و اطلاع رسانی رییس جمهور سوریه هم كه به عنوان رییس هیات امنای موسسه بین المللی قدس، شعبه دمشق انتخاب شده است، در سخنانی در این مراسم خاطرنشان كرد: «تاسیس شعبه این موسسه در دمشق نشانه مواضع تغییر ناپذیر سوریه در ادامه حمایت از ملت مبارز فلسطین در برابر صهیونیست های اشغالگر است». 

خانم «بثینه شعبان» همچنین درباره برنامه یهودی‌سازی قدس شریف هشدار داده و گفت: «مسلمانان و اعراب باید این برنامه های خبیثانه را جدی بگیرند و با بسیج كردن امكانات مادی و معنوی خود از ماهیت و هویت عربی-اسلامی این شهر مقدس دفاع كنند».
 
وی همچنین خواهان بسیج امكانات رسانه‌ای جهان اسلام و عرب به منظور افشاگری دروغ پردازی بنگاه‌های سخن پراكنی صهیونیستی در غرب شد.
 
این مقام ارشد سوری با اشاره به اهمیت آموزش رویدادهای تاریخی به نسل‌های جدید، تصریح كرد: «مردم منطقه باید بدانند كه با وجود همه سختی‌ها، بیت‌المقدس از آنِ مسلمانان خواهد ماند، زیرا ملت‌های اسلامی هستند كه در این منطقه خواهند ماند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین