کد خبر: ۷۹۴۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

اولیانوف: تبادل نظر درباره ایران در جلسه شورای حکام پایان یافت

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش اعلام کرد که بحث درباره نظارت و راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران، در جلسه شورای حکام به پایان رسیده است.
اولیانوف: تبادل نظر درباره ایران در جلسه شورای حکام پایان یافت
آفتاب‌‌نیوز :

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: بحث درباره راستی‌آزمایی و نظارت در ایران در این جلسه شورای حکام به پایان رسید. هیچ قطعنامه‌ای صادر و تصمیمی از سوی شورا در این باره اتخاذ نشد. فقط تبادل نظر شد.

این اظهارات اولیانوف در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که قطعنامه ضد ایرانی در این نشست از سوی اعضا منتشر شود، گفت: در رابطه با نشست شورای حکام تا جایی که اطلاع دارم تا الان قطعنامه‌ای برای نشست ارائه نشده است. ما معتقدیم که هر گونه تکرار اقدام غیر سازنده مشابه اقدام غیر سازنده قبلی در آژانس، مجددا نتیجه غیر سازنده‌ای خواهد داشت. امیدواریم برخی از کشورهایی که اعتبار آژانس برای آنها اهمیت دارد اعتبار این سازمان بین‌المللی را به عنوان سازمانی تخصصی، فنی و غیر سیاسی، قربانی دیدگاه‌ها و منافع سیاسی خودشان نکنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه ما امیدواریم مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز نقش حرفه‌ای خودش را در این زمینه ایفا کند و به حفظ اعتبار و جایگاه این سازمان بین‌المللی توجه بیشتری کند، گفت: ما انتظار یک رویکرد سازنده از آژانس و اعضای شورای حکام داریم. ایران هر گونه اقدام و واکنش خود را در ارتباط با تحولات آتی متناسب با تحولی که در آژانس و شورای حکام رخ خواهد داد تنظیم می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین