کد خبر: ۷۹۴۴۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
به دلیل فعالیت‌های سایبری «بدنهاد»

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد اسامی ۱۰ فرد و دو نهاد رو به دلیل آنچه نقش‌آفرینی در انجام «اقدامات مخرب سایبری» خوانده شده در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا دلیل اعمال تحریم‌های جدید علیه اشخاص و نهادهای مرتبط با ایران را فعالیت‌های سایبری «بدنهاد» ایران عنوان کرده است.

به گزارش رویترز،‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا محمد آقااحمدی، علی آقااحمدی، منصور احمدی، مجتبی حاجی حسینی رکن‌آبادی، مصطفی حاجی حسینی رکن‌آبادی، احمد خطیبی عقدا، معین مهدوی، امیرحسین نیکائین راوری، علی‌اکبر رشیدی بارجینی و محمد شاکری اشتیجه را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

این وزارتخانه همچنین شرکت افکار سیستم یزد و شرکت ناجی تکنولوژی هوشمند فاطر را نیز تحریم کرده است.

۱۰ فردی که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند همگی تبعه ایران هستند. شرکت افکار سیستم یزد و شرکت ناجی تکنولوژی هوشمند فاطر نیز دو شرکتی هستند که در ایران ثبت شده‌اند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا امده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌ها خارجی وزارت خزانه‌داری ۱۰ فرد و دو نهاد را به دلیل نقش آنها در انجام اقدامات مخرب سایبری از جمله فعالیت‌های باج‌افزاری در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.»

«برایان نلسون»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «مجرمان سایبری صرفنظر از تابعیت و محل استقرار عملیات‌هایشان شرکت‌ها و زیرساخت‌های حیاتی در سراسر دنیا را هدف قرار داده‌اند.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا پیش از این روز جمعه (۹ سپتامبر/۱۸ شهریور) هم در بیانیه‌ای اعلام کرد سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در این بیانیه، ادعاهای چند روز پیش واشنگتن درباره حمله سایبری ایران به آلبانی، که میزبان خطرناک‌ترین تروریست‌های ضدایرانی است تکرار شده بود.

خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد: «در جولای ۲۰۲۲، تهدیدهای سایبری که ارزیابی می‌شود تحت حمایت حکومت ایران و وزارت اطلاعات و امنیت بوده باعث ایجاد اختلال در سامانه‌های کامپیوتری دولت آلبانی شد و دولت را وادار کرد خدمات آنلاین دولتی برای شهروندانش را متوقف کند.»

منبع: فارس و ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
4
1
هم تحریم می کنه هم ادعا میکنه که دنبال توافق هست
و واقعا اونایی که همچنان چشم امیدشون به آمریکاست رو باید چه نامید ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین