کد خبر: ۷۹۵۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

بررسی ادعا‌ها درباره بیماری رهبر انقلاب و جانشین رهبری

خبرگزاری فارس در مطلبی به شایعات اخیر درباره سلامتی رهبر انقلاب پرداخته است.
بررسی ادعا‌ها درباره بیماری رهبر انقلاب و جانشین رهبری
آفتاب‌‌نیوز :

چندی است که بعضی از رسانه‌های به‌ظاهر معتبر خارجی و بین‌المللی که نویسنده‌های ایرانی در آن‌ها فعالیت می‌کنند، دروغ‌ها و شایعاتی را درباره رهبر انقلاب مطرح می‌کنند.

فارس نوشت: برخی کانال‌های داخلی، به شکل معناداری برای سلامتی رهبر انقلاب طلب دعا و شفا داشتند که بر این گسترش شایعه دمیدند، درواقع شایعه بیماری رهبر انقلاب و گسترش آن در قالب یک پروژه با عوامل داخلی و خارجی همراه شد و تا حدودی روی بعضی از افکار عمومی تأثیر داشت که با برگزاری دیدار ایشان با بعضی از ورزشکاران و مخابره شدن خبر، نگرانی‌ها فروکش کرد.

اما یک هفته بعد از فروکش کردن این شایعه، فرناز فصیحی خبرنگار ایرانی روزنامه معتبر نیویورک‌تایمز آمریکا، در گزارشی اعلام کرد که رهبر انقلاب به دلیل عوارض وخیم بیماری، قادر به برگزاری جلسات و دیدار‌های خود نیست.

روزنامهٔ نیویورک‌تایمز به نقل از چهار منبع مطلع که نامشان فاش نشده، نوشته است که رهبر ۸۳ ساله جمهوری اسلامی هفته گذشته به دلیل "انسداد روده" و "عوارضی مانند درد شدید معده و تب بالا" تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون هم تحت نظر تیمی از پزشکان قرار دارد.

این روزنامهٔ آمریکایی به نقل از منابع مطلع نوشت که رهبر جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک جراحی در هفته گذشته بیمار و بستری است و تمامی برنامه‌هایش را لغو کرده است.

بلافاصله بعد از این گزارش، با حضور دانشجویان در حسینیه امام خمینی ره و انتشار تصاویر و فیلم مراسم، دروغ بودن تمامی شایعات برای مردم مشخص شد و اعتبار بعضی از رسانه‌هایی که تا قبل از آن تصور می‌شد اصول حرفه‌ای را رعایت می‌کنند، زیر سؤال رفت و مشخص شد این رسانه‌ها به‌واسطه مشورت با ایرانی‌های مزدور، به دنبال واقعیت‌سازی برای آرزو‌های خود هستند و تمامی اعتبار خود را پای یک دروغ، فدا می‌کنند.

...قسمتی از مردم ناآگاه، اما دلسوز، نگران سلامتی رهبر انقلاب بشوند و همین نگرانی باعث می‌شود که شایعه تا حدودی در جامعه گسترش پیدا کند، از سوی دیگر، این جریان با گسترش این شایعات، به دنبال زمینه‌ای برای ایجاد بحران با کلید واژه جاشنین رهبری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین