کد خبر: ۷۹۵۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
زارعی‌کوشا گفته "مرگ هر سه نفر مشکوک است"

تائید کشته شدن ۳ نفر در اعتراضات کردستان/ استاندار: توسط معاندین و با اسلحه جنگی کشته شده‌اند

استاندار کردستان از کشته‌شدن سه نفر در جریان تجمعات غیرقانونی در شهر‌های استان خبر داد و گفت: مرگ هر سه نفر مشکوک است.
تائید کشته شدن ۳ نفر در اعتراضات کردستان/ استاندار: توسط معاندین و با اسلحه جنگی کشته شده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در استانداری کردستان اظهار کرد: پیرامون موضوع فوت مرحوم مهسا امینی مسؤولان و مقامات عالی کشور از جمله روسای قوا، همه ورود کردند و دستور رسیدگی داده‌اند. این بخشی از ماجرا است و باید منتظر مشخص شدن نتایج و اعلام و اطلاع‌رسانی آن‌ها باشیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: خدمت خانواده مرحوم مهسا امینی رسیدیم و حسب دستور رییس جمهور عنوان کردیم تا همه موارد برای پیشگیری از تضییع حق آن‌ها رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: برخی جریانات در داخل و خارج کشور احساس کردند یک فرصت برای سوءاستفاده فراهم شده است و می‌توانند در این شرایط یک عرض اندام و ابراز وجود کنند و از این نمد کلاهی بسازند هر چند ما توقعی از دشمن جز این نداریم، چون دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده می‌کند.

زارعی‌کوشا اذعان داشت: رفتار برخی افراد در داخل کشور به نوعی پوپولیستی و دنبال سوءاستفاده بودند و احساس کردند فضای تنفس برای آن‌ها ایجاد شده که این مایه تاسف است. این‌ها از فرهیختگی و فرزانگی به دور است و این‌ها اگر دنبال اصلاح هستند باید رفتار خود را درست کنند و بعد مدعی اصلاح شوند.

استاندار کردستان یادآوری کرد: آن‌هایی که بیرون از کشور مترصد یک فرصت هستند و به زمین و زمان متوسل می‌شوند بار‌ها خود را آزموده و شکست خورده‌اند و این بار هم مطمئن باشند تیرشان به سنگ می‌خورد.: ممکن است افرادی از نسل جوان و نوجوان ما در گیر و دار احساسات برخی برخورد‌ها شوند این اتفاق برای همه ما تلخ و غم‌انگیز است و این دختر را جای فرزند خود می‌گذاریم.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: این فضای احساسی وجود دارد تبعا این‌ها دلسوز مهسا و مهسا‌ها و اهل سنت و کُرد نیستند این‌ها اسم رمزی برای سوءاستفاده از فرصت است. شاید عده‌ای از جوانان در این فضای رسانه‌ای پرحجم اعتراضاتی داشته باشند، اما آنچه دیده شد، توطئه گسترده دشمن و ایادی استکبار با سوءاستفاده از فضای رسانه است. در این دو سه روزه نیرو‌های امنیتی و انتظامی ما با معترضین مدارا کرده‌اند و حتی تعداد زیادی از این نیرو‌ها در استان کتک خورده که کارشان به بیمارستان کشیده شده است.

وی در ادامه به خانواده‌ها هشدار داد: ضدانقلاب و گروهک‌های معاند به دنبال سناریوی کشته‌سازی هستند لذا خانواده‌ها مراقب فرزندان‌شان باشند. ما در مقابل کسانی که فوت مهسا امینی را رمز قرار داده و به دنبال ایجاد ناامنی در کردستان هستند و آن را به سایر استان‌ها گسترش دهند، ایستادگی و برخورد خواهیم کرد.

استاندار کردستان از کشته‌شدن سه فرد در جریان تجمعات شهر‌های استان خبر داد و گفت: تحقیقات نشان داده که این افراد توسط معاندین نظام و با اسلحه جنگی که هیچ کدام از رده‌های امنیتی و نظامی در استان استفاده نمی‌کنند تیرخورده و کشته شده‌اند.

استاندار کردستان به کشته‌شدن یک شهروند دیواندره‌ای اشاره کرد و گفت: براساس نظر متخصص، این فرد با سلاح جنگی کشته شده که هیچ کدام از رده‌های نیرو‌های مسلح از این نوع سلاح استفاده نکرده‌اند. قطعا این یک سناریوی دشمن بوده که بلافاصله مشخصات و تصویر آن فرد در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شد. آن‌ها فرد دیگری را با همان شرایط در خودرویی در کنار بیمارستان سقز رها کرده بودند و باید مراقبت کنیم و اجازه ندهیم از این ابراز احساسات جوانان، دشمنان سوءاستفاده کنند و داغ دیگری بر داغ‌های ما اضافه کنند. مرگ نفر سوم نیز مشکوک و در دست بررسی است.

وی همچنین گفت: دشمن با این حجم از کار رسانه‌ای و تبلیغی که نسبت به فتنه سال‌های ۸۸ و ۹۸ بی‌سابقه است، را شروع کردند آن‌ها از همان لحظه که مهسا در کما بود مترصد فرصت برای ضربه به نظام و مردم بودند.در دیدار با خانواده مرحومه امینی گفتم، باید خودشان هم ورود کنند و تمایز خود را مشخص نمایند کما اینکه تمایز وجود دارد و دوست ندارند امنیت مردم به خطر بیفتد.در شرایطی که استان کردستان آماده یک جهش از لحاظ اقتصادی و عمرانی است نباید اجازه داد بخاطر برخی رفتار‌ها دچار خدشه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین