کد خبر: ۷۹۶۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
امام جمعه تهران: قوه قضاییه قاطع‌ترین برخورد را با سران اغتشاش صورت دهد

خاتمی: در حفظ نظام اسلامی با کسی تعارف نداریم؛ تا آخرین نفر و آخرین قطره خون ایستاده‌ایم

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: مردم قاطعانه از مسئولان قوه قضاییه می‌خواهند کسانی که به این مردم رحم نکرده و اموال آن‌ها را آتش می‌زنند و قرآن می‌سوزانند را با سلاح قانون سرجای خود بنشاند و قاطع‌ترین برخورد با سران اغتشاش صورت گیرد.
خاتمی: در حفظ نظام اسلامی با کسی تعارف نداریم؛ تا آخرین نفر و آخرین قطره خون ایستاده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا، بیان کرد: از مولا علی (ع) نقل شده است آن کسی که حریم برای خدا نگه دارد در فتنه‌ها غرق نخواهد شد و در تاریکی‌ها با نور اعتقاد به خدا مسیر درست را طی می‌کند. از خداوند می‌خواهیم ما را مزین به این فضیلت نماید. از صفات خداوند که در آیات فراوانی آمده است صفات علم گسترده است. خداوند همه چیز را می‌داند. حرف، گفتار، رفتار و نیت انسان خداوند آگاه است.

وی ادامه داد: خداوند مراقب انسان است و به آنچه که انسان انجام می‌دهد عالم است. اگر انسان به این موضوع باور داشته باشد بازدارنده است. گاهی رشوه دهنده و رشوه گیرنده دست شیطان را از پشت می‌بندد و هیچ سندی بر جای نمی‌گذارد، اما اگر به خدا باور داشته باشد می‌دانند که خداوند از همه چیز آگاه است و ریزه کارترین چیز‌ها را می‌داند.

خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: در نهج البلاغه آمده است که امیرالمومنین فرموده که تقوا رییس اخلاق است. تقوا جامع‌ترین فضلیت اخلاقی است که مثل خون در پیکره سیستم اخلاقی اسلام جریان دارد و به تحقق سبک زندگی دینی کمک می‌کند. در روز‌های یکشنبه و سه شنبه هفته آینده شهادت حضرت نبی اکرم (ص) و امام حسن (ع) و امام رضا (ع) را پیش رو داریم که گوشت و پوست ما با محبت عطرت این عزیزان عجین شده و صراط مستقیم را در کنار آن‌ها یافته‌ایم. ان‌شاءالله شیفتگان اهل بیت در سوگ این عزیزان سنگ تمام خواهند گذاشت. در بحث اغتشاشات چند مطلب را لازم می‌دانم که در محضر شما چند نکته را بگویم. مطلب اول این که فوت یک هموطن مایه تاسف ما است و جا دارد به خانواده ایشان تسلیت گفته و آرزوی صبر برای آنان داشته باشیم. مطلب دوم در این قضیه ورود رییس جمهور، رییس قوه قضاییه و رییس قوه مقننه به این موضوع بوده که همگی دستور پیگیری دقیق این مساله را داده‌اند. این مسئولان امین نظام هستند و ما به امنای خودمان کاملا اطمینان داریم و مردم عزیز هم در این عرصه به قوه امنای خود اطمینان دارند. قطعا پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت و نتیجه به مردم گفته خواهد شد.

خاتمی ادامه داد: این روز‌ها در جهان اسلام و در ایران اسلامی حوادث مهمی اتفاق افتاده است. بیش از ۲۱ میلیون نفر در کربلای معلی در اربعین حسینی حضور یافتند که تحقیقا بی سابقه بوده است. حضور بیش از ۳ میلیون از هموطنان در راهپیمایی اربعین نیز بسیار باشکوه است. از سوی دیگر حضور بیش از سه میلیون نفر در راهپیمایی اربعین تهران نیز عدد کمی نیست. حضور رییس جمهور در سازمان ملل و ملاقات با سران بسیاری از کشور‌های جهان نشان داد که ایران به عنوان یک کشور مطرح در جهان است و بر خلاف آن چه که برخی می‌گویند ما با دنیا قطع رابطه هستیم این گونه نیست. بلکه آن کس که در دنیا منزوی شده است شیطنت‌های آمریکا در منطقه است. از سوی دیگر عضویت ایران در شانگ‌های تاثیر قابل توجهی در عرصه اقتصادی به همراه دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این دستاورد‌ها چیز کمی نیست و دشمن در صدد بود که این توفیقات را تحت الشعاع قرار داده و با اغتشاشات به دنبال تحت الشعاع قرار دادن این موفقیت‌ها برخواست. رییس جمهور منفور آمریکا نیز در سازمان ملل روی این اغتشاشات مانور داد. اغتشاشاتی که بنده آمار دارم، اما لازم نیست بگویم فقط این را می‌گویم که بسیار اندک هستند و به معنای این که عددی نیستند. امروز بعد از نماز جمعه در سراسر کشور و تهران عدد را خواهند فهمید.

خاتمی در ادامه بیان کرد: از مدت‌ها پیش دشمنان مردم در پی اغتشاش بودند و دنبال سوژه می‌گشتند، اما موفق نشدند تا این که سوژه برایشان پیش آمد و بسیار سوژه دندانگیری شد بر این موج سوار شدند. دل این دشمنان به حال آن خانم نسوخته بود بلکه دل آن‌ها برای مقابله با نظام و مقابله با مردم لک زده بود. مساله اغتشاشگران نیز مساله آن خانم نبود چرا که همه مسئولان ما در صحنه هستند و دستور بررسی دقیق ماجرا را داده اند. قصه آن‌ها مقابله با دین بود. دلیلش هم سوزاندن قرآن و مسجد است. چادر را از سر مسلمان کشیدند و کار رضاخانی انجام دادند. این یعنی ضدیت با دین. این اغتشاشات علیه مردم بود چرا که آن‌ها پرچم جمهوری اسلامی ایران را که نماد اقتدار و عزت مردم است به آتش کشیدند. بیش از ۶۰ آمبولانس را تخریب کردند و تعدادی را نیز سوزاندند مگر این آمبولانس‌ها برای مردم نیست؟ پس شما ضد مردم هستید. بانک‌ها را آتش زدند یعنی سرمایه مردم را به آتش کشیدند. شرمتان باد.

خاتمی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های حوادث سال ۷۸ و ۸۸ بیان کرد: هدف این اغتشاش و آدم‌های آن نیز مانند اغتشاشات قبلی بود حتی شعارشان هم مانند قبلی‌ها بود، اما این بار مردم با آن‌ها همراهی نکردند حتی آن‌ها را نفرین کردند که چرا اموال ما را می‌سوزانید. قصه این اغتشاش اعتراض نبود بلکه در این اغتشاش دو گروه حضور داشتند یک گروه برخی جوانان نپخته و فریب خورده بودند که تحت تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه و فضای مجازی به میدان آمدند و در حقیقت سران اغتشاش از آن‌ها استفاده کردند. اکنون که این اغتشاشات لحظات پایانی را پشت سرمی‌گذارد در نصحیتی برادرانه به این جوانان و خانواده آن‌ها می‌گویم که مگر نمی‌خواهید در کنار مردم زندگی آرام داشته باشید؟ سران اغتشاش روز حادثه شما را رها کرده و فرار می‌کنند و این شما هستید که گیر می‌افتید. اما گروه دوم سران اغتشاش هستند که هم از بیگانه خط می‌گیرند و هم پول می‌گیرند. بی بی سی صراحتا می‌گوید ما ذینفع هستیم. شما غارتگران ملت ایران چه نفعی دارید؟ آمریکا و سران استکبار و نوچه‌های آن‌ها تمام تریبون‌ها را در اختیار اغتشاشگران قرار دادند. بنده به عنوان کسی که ۳۰ سال در سیره اهل بیت کار کرده و سه بار سیره اهل بیت را از اول تا آخر خوانده‌ام می‌گویم که یک مطلب در سیره اهل بیت مصمم است. مولا با فریب خورده‌ها مهربان بود، اما قاطع‌ترین برخورد را با سران جنایت داشت. از رییس قوه قضاییه که در نماز جمعه نیز حضور دارد از زبان مردم درخواست دارم که با سران اغتشاش قاطع‌ترین برخورد عبرت آموز صورت گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: آن چه که در این میدان بسیار خنده دار است حمایت سلطنت طلبان از این خانم بود. سلطنت طلب‌هایی که ۵۷ سال در طول حکومت سیاهی داشته و ایران را به زندان بزرگی تبدیل کردند و یا منافقینی که هزاران آدم را کشتند و امروز اشک تمساح می‌ریزند. این خیلی خنده دار است که اکنون به حمایت از این خانم برخواسته‌اند. اصلا به قیافه و قامت شما نمی‌آید شما جلادان آدمکش کجا و حمایت از این خانم کجا. افرادی که با قلم یا فضای مجازی از این افراد حمایت می‌کنند بدانند که همپیمانان آن‌ها هستند. به سران اغتشاش نیز میگویم که در اردوگاه سلطنت طلبان بازی می‌کنید به خود آمده وگرنه نفرین ملت شما را رها نمی‌کند. نیروی انتظامی حافظ مال و امنیت جامعه است. اما متاسفانه در این اغتشاشات با نیروی انتظامی برخورد شد. در یکی از اغتشاشات تعداد زیادی موبایل گم شد. خود اغتشاشگران به نیروی انتظامی مراجعه کردند تا موبایل آن‌ها را پیدا کند. آیا خجالت نمی‌کشید نیروی انتظامی مامن شماست و ۱۳ هزار شهید در مقابله با اغتشاشات، سوداگران مرگ، مواد مخدر و مقابله با اشرار اهدا کرده است. در سال ۱۴۰۰ پلیس ۵۲ شهید و در سال ۱۴۰۱ تاکنون بالغ بر ۳۵ شهید تقدیم کرده است. با نیروی انتظامی وحشیانه برخورد می‌کنند. نیروی انتظامی فرزند خدمتگزار ملت است. به نیروی انتظامی می‌گویم به وظیفه خود ادامه دهد که ملت حامی شما است.

خاتمی در ادامه با تاکید بر این که حفظ نظام اسلامی خط قرمز مردم است، گفت: از بیان شما مردم می‌گویم که ما در حفظ نظام اسلامی با هیچ کسی تعارف نداریم و در مسیر حمایت از نظام اسلامی تا آخرین نفر، آخرین نفس و تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم. صاحبان تریبون که چه قلم به دست دارند و چه بیانی دارند مراقب باشند که تریبون آن‌ها با تریبون ضد انقلاب یکی نشود که شریک جرم می‌شوند. متاسفانه در این حادثه هم برخی از کسانی که نان نظام را خورده‌اند با اغتشاشات همصدا شده اند. هنوز هم دیر نشده است شما که به راحتی بیانیه صادر می‌کنید اکنون بیانیه داده و اغتشاشات را محکوم کنید. از همه عزیزانی که روزگذشته در مشهد، همدان، زنجان و ورامین راهپیمایی خودجوش راه انداختند و اغتشاش را محکوم کردند سپاسگزارم. امیدوارم که پیام راهپیمایی با شکوه سراسر کشور را اغتشاشگران دریافت کنند. اگر امروز این پیام را دریافت نکنند فردا دیر است. ملت قاطعانه از مسئولان قوه قضاییه می‌خواهد کسانی که به مردم رحم نمی‌کنند و اموال آن‌ها را آتش زده و قرآن می‌سوزانند را با سلاح قانون سر جای خودشان بنشاند.

وی در ادامه با اشاره به شکوه راهپیمایی اربعین، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمود این پیاده روی یک پدیده معجزه گون و معجزه آسا است که قطعا عنایت خداوند پشت آن بوده است. از وزارت کشور و نیروی انتظامی که دو ماه برای برگزاری این مراسم تلاش کرده اند تشکر کرده و انتظار داریم نقاط قوت و ضعف را بررسی کنند تا برای سال آینده نقاط قوت تقویت شده و نقاط ضعف نیز مرتفع گردد. از مردم استان‌های مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان نیز که از زائران حسینی پذیرایی کردند سپاسگزارم از مردم و دولت عراق نیز که صمیمانه از زائران حسینی پذیرایی کرده اند قدردانی می‌کنیم.

خاتمی در پایان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: تکریم هفته دفاع مقدس یعنی زنده نگه داشتن شعار هیهات من الذله ابا عبدالله الحسین. صدام سه روزه قصد داشت تا تهران را بگیرد و مصاحبه خود را نیمه کاره قطع کرد و گفت سه روز دیگر در تهران آن را ادامه می‌دهد. این رزمندگان بودند که دشمن را مایوس کردند. آغاز سال تحصیلی را بعد از دو سال کرونایی پیش رو داریم. از فردا دانش آموزان درس را با نشاط شروع می‌کنند تا آینده ساز نظام اسلامی باشند از همه مدیران و معلمان انتظار می‌رود امانتی که مردم به دست آن‌ها دادند به درستی بپرورانند چه در حوزه دین و اخلاق و چه در حوزه دانش.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین