کد خبر: ۷۹۶۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

میقاتی: پیشرفت در پرونده تعیین مرز‌های دریایی حاصل شده است

نخست وزیر مکلف لبنان ضمن تقدیر از میانجیگری آمریکا در کمک به پیشبرد پرونده تعیین مرز‌های دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی تاکید کرد، هنوز جزئیاتی وجود دارند که باید روشن شوند، پیشرفتی حاصل شده، اما راه‌حل نهایی هنوز به دست نیامده است.
میقاتی: پیشرفت در پرونده تعیین مرز‌های دریایی حاصل شده است
آفتاب‌‌نیوز :

نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف لبنان در مصاحبه‌ای که در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با سایت المانیتور داشت، اظهار کرد: میانجیگری آمریکا به پیشبرد پرونده تعیین مرزهای دریایی لبنان کمک کرد اما هنوز جزئیاتی وجود دارند که باید روشن شوند، تا این لحظه می‌توانم بگویم پیشرفتی حاصل شده اما راه‌حل نهایی هنوز به دست نیامده است.

میقاتی ضمن تقدیر از میانجیگری آمریکا در حمایت از توافق لبنان و رژیم صهیونیستی برای تعیین مرزهای دریایی، تاکید کرد: دولت جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) تمام تلاش خود را برای موفقیت این مذاکرات انجام داد.

نخست وزیر مکلف لبنان در ادامه گفت: تمامی احزاب سیاسی لبنان از جمله حزب‌الله از تصمیمات و موضعگیری‌های دولت در مذاکرات حمایت می‌کنند.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ مقرر خود تاکید کرد: انتخاب رئیس جمهور جدید راه‌حل کاملی برای مشکلاتی که داریم، نیست اما یک حق بسیار ضروری و کلید حل بسیاری از چالش‌ها و مشکلات لبنان است.

میقاتی تاکید کرد: اگر این فرصت را از دست بدهیم، فشار و مشکل دیگری برای لبنان ایجاد خواهد شد، انتخاب رئیس جمهوری جدید برای کشور با یک کارگروه جدید فرصت مهمی برای اجرای اصلاحات مورد نظر در کشور فراهم می‌کند، تمامی قوانین مربوط به اصلاحات وجود دارند اما به شدت به یک سیاست خوب برای اجرای آن نیاز وجود دارد و در مورد توافق با صندوق بین‌المللی پول نیز امیدوارم که توافق نهایی را در اسرع وقت امضا کنیم.

نخست وزیر مکلف لبنان در ادامه گفت: طرف‌های حامی به ما تعهد دادند روزی که توافق نهایی را با صندوق بین‌المللی پول امضا کنیم، آنها دو یا سه برابر آنچه صندوق به دو بخش دولتی و خصوصی لبنان بدهد، آنها پرداخت می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین